Thursday 19 September 2019


შესასწავლი თემა
,,სამწყობრო ვარჯიშები
შესასწავლი მასალა 
1. მოწყობა
2. ბრუნები ადგილზე
3. გადაწყობა ერთ-ორ - სამრიგად
4. სიარული
5. ნელი სირბილი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • შეასრულებს სამწყობრო ვარჯიშებს
საკვანძო კითხვები
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი ძირითადი წესების ცოდნა
  • როგორ დარატომ უნდა მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობის დაწყების წინ.
მკვიდრი წარმოდგენები
  • ფიზიკური აქტივობის მნიშვნელობა ჩემს ცხოვრებაში
  • ვარჯიში მეხმარება გაჯანსაღებაში
  • პირადი ჰიგიენის დაცვა ვარჯიშის შემდეგ მეხმარება ჯანმრთელობის განმტკიცებაში.
შეფასების კრიტერიუმები

სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასებისკრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ფ.ა.1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები
შემაჯამებელიდავალება - მიღწეული შედეგები. მოსწავლემუნდა შეძლოს ფიზიკური აღზრდის სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების წარმოჩენა
შესასწავლი თემა
,,ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები“
შესასწავლიმასალა 
,,გავიზარდოთ მეტად“
,,სპილო დიდია , თაგვი-პატარა“
,,შეშისმჭრელი“
,,თოჯინა“
,,ქანქარა“
,,ფეხის აქნევა“
,,როგორც ციკნები“
,,ფიფქები ნელა ცვივიან“
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
საკვანძო კითხვები
  • რა უნდა ვიცოდეთ სპორტის გაკვეთილებზე უსაფრთხოების დასაცავად?
  • როგორ მოვუაროთ სხეულს?
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი თამაშის ძირითადი წესების ცოდნა? 
  • როგორი უნდა იყოს თამაშის წესები?  
  • რატომ უნდა გავუფრთხილდეთ სპორტულ ინვენტარს?  
  • როგორ უნდა დავიცვათ გუნდური თამაშის წესები? 
მკვიდრიწარმოდგენები
  • მოსწავლეს შეუძლია გამოავლინოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობა.
  • შეუძლია აუცილებელი მოძრაობის უნარ-ჩვევები; მაგ. გადაადგილება, ხტომა, მანიპულირება-გადაგდება, წონასწორობის შენარჩუნება, გადახტომა-დახტომა.
შეფასების კრიტერიუმები
სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ფ.ა.1.1 
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
ფ.ა.1.4
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევების გამოვლენა ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე.
კომპლექსური დავალებები
ვარჯიშები სიარულში და სირბილში, მოწყობა-გადაწყობა, ხტომითი ვარჯიშები, მოძრავი თამაშები.
შესასწავლი თემა
,,ზოგადგანმავითარებელ ვარჯიშთა კომპლექსი“
შესასწავლი მასალა 
არჯიში 1.
ვარჯიში 2.
ვარჯიში 3.
ვარჯიში 4.
ვარჯიში 5.
ვარჯიში 6.
ვარჯიში 7.
ვარჯიში 8.
შენიშვნა: დეტალური აღწერა მეთოდურ სახელმძღვანელოშია.
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
საკვანძო კითხვები
  • რომელი წესები უნდა დავიცვათ სპორტის გაკვეთილებზე?
  • როგორ ავიცილოთ ხიფათი ვარჯიშის დროს?
მკვიდრი წარმოდგენები
მოსწავლეს შეეძლება ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვისათვის აუცილებელი მოძრაობითი უნარ -ჩვევების წარმოჩენა (გადაადგილება, რბენა, დაბალი სიმაღლიდან ჩამოხტომა, მანიპულირება-ტყორცნა,  მიზანში სროლა, წონასწორობის შენარჩუნება, სწორ ხაზზე სიარული, ცალ ფეხზე დგომა)
შეფასების კრიტერიუმები
სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვების ფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასებისკრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ფ.ა.1.1
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
ფ.ა.1.4
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევების გამოვლენა ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე.
კომპლექსურიდავალებები
ვარჯიშებისირბილში, დაბალისიმაღლიდანგადახტომაში, ბურთისტყორცნა, მიზანსისროლა, სწორხაზზესიარული, ცალფეხზედგომაწონასწორობისშენარჩუნებით, მოძრავითამაშები.
შესასწავლი თემა
,,რბენის შემსწავლელი ვარჯიშები“
შესასწავლიმასალა 
რბენანელტემპში
რბენაფეხისცერებზეგამართული
მუხლისმაღლააწევით
ფეხისუკანმოხრით
გამართულიფეხებისწინაქნევით
სტარტიდანწინაღობისგადალახვა
წინაღობისსწორადგადალახვა
ესტაფეტისდროსჯოხისგადაცემისშესწავლა.
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში
საკვანძოკითხვები
  • რატომარისმნიშვნელოვანითამაშისძირითადიწესებისცოდნა? 
  • როგორი უნდა იყოს თამაშის წესები?  
  • რატომ უნდა გავუფრთხილდეთ სპორტულ ინვენტარს?  როგორ უნდა მოვიქცეთ თამაშის მოგების ან წაგების შემთხვევაში? 
  • როგორ უნდა დავიცვათ გუნდური თამაშის წესები? 
მკვიდრიწარმოდგენები
  • სირბილის დროს შეუძლია გადალახოს მასწავლებლის მიერ შექმნილი სხვადასხვა წინაღობა;
  • თამაშის წესების დაცვა მეხმარება თამაშში წარმატების მიღწევაში
  • ქცევის წესების დაცვა მეხმარება გაკვეთილზე აქტიურ ჩართულობაში.
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.1.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
ფ.ა.1.2
მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
კომპლექსურიდავალებები
მოწყობა-გადაწყობა, ბრუნები, ვარჯიშებისიარულსადასირბილში, სიმაღლიდანჩამოხტომა, მოძრავითამაშები.

შესასწავლი თემა
,,ხტომები“

შესასწავლი მასალა 
ადგილზე ცალ ან ორივე  ფეხის შენაცვლებით
ფეხები ერთად ან ფეხშლით ჯვარედინად
ნახევარბუქნში
ორივე ფეხზე ახტომი და ბრუნი 180 გრადუსით ბუქნში
იატაკზე 4-6 პარალელურ ხაზზე
სახტუნელათი ორფეხზე
ჯვარედინი ხტომები
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკური აქტივობის დაკავშირება სხეულის მდგომარეობასთან.
საკვანძო კითხვები
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი ძირითადი წესების ცოდნა?
  • როგორ და რატომ უნდა მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობების დაწყების წინ?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • იცავს წონასწორობას ხტომის დროს;
  • ცალ ფეხზე დგომში იცავს წონასწორობას რაიმე საყრდენის ან აღჭურვილობის გარეშე;
შეფასების კრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ფ.ა.1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელელ ემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები
ფიზიკური აქტივობები; თამაში; პროექტი; ექსკურსია, ლაშქრობა.
შესასწავლი თემა
,,ვარჯიშები ბურთით
შესასწავლიმასალა 
იატაკიდან 2 ხელით დაჭერა
იატაკიდანმარჯ-მარცხ. დაჭერა
ზევით აგდება დაჭერა
ზევით-ტაში-დაჭერა
ტაშიზურგსუკანდადაჭერა
კედელი-იატაკი-დაჭერა
კედლიდანდაჭერა
ბურთისტარება-მარჯ-5 მარცხ-5
ტარებასიარ. შეჩერებადაჭერა
ტარებასიარ. 5-მარჯ. 5- მარცხ
ტყორცნა ცარც. მონიშნ. კედელზე
მც. ბურთის ტყორცნა მიზანში.
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა
საკვანძოკითხვები
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი ძირითადი წესების ცოდნა?
  • როგორ უნდა დავიცვათ უსაფრთხოების წესები ფიზიკური აქტივონის დროს. 
მკვიდრიწარმოდგენები
  • თამაშისწესებისდაცვამეხმარებათამაშშიწარმატებისმიღწევაში
  • ქცევისწესებისდაცვამეხმარებაგაკვეთილზეაქტიურჩართულობაში
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.1.მოსწავლემუნდაშეძლოსდაიცვასპირადიჰიგიენისადაუსაფრთხოებისელემენტარულიწესები.
ფ.ა.1.3.მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში.
კომპლექსურიდავალებები
ფიზიკურიაქტივობები;  თამაში;  პროექტი;  ექსკურსია, ლაშქრობა.
შესასწავლი თემა
კოტრიალები გადაგორება

შესასწავლიმასალა
წინკოტრიალი
უკუკოტრიალი
გვერდზე წოლით მდგომარეობაში გადაგორება
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
სირბილისდროსშეუძლიაგადალახოსმასწავლებლისმიერშექმნილისხვადასხვაწინაღობა;
საჭიროების შემთხვევაში საგანგებო სიტუაციაში იყენებს კოტრიალის სახეობებს. 
საკვანძო კითხვები
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი ძირითადი წესების ცოდნა?
  • როგორ დარატომ უნდა მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობების დაწყების წინ
  • რაზე უნდა გავამახვილოთ ყურადღება კოტრიალების შესრულების დროს.
  • როგორ სრულდება ვარჯიშები კიდში  
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მასწავლებლის დახმარებით ასრულებს წინ კოტრიალს, უკუკოტრიალს
  • ასრულებს რიტმულ მოძრაობებს მუსიკის თანხლებით.
შეფასების კრიტერიუმები
  • ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობა;  უსაფრთხოების წესების დაცვის უნარი;
  •    ორგანიზებულობა;
  •   სასწავლო აქტივობებში ჩართულობა
  • კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემა
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
ფ.ა.1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისადა გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები
  • ფიზიკური აქტივობები
  • თამაში
  • პროექტი
  • ექსკურსია, ლაშქრობა.

No comments:

Post a Comment