შესასწავლი
თემა
|
,,ახლობელი გარემოს გაცნობა“
|
შესასწავლი მასალა
|
- გავიცნოთ ერთმანეთი
- ჩემი სახელმძღვანელო
- ჩემი საკლასო ოთახი
- ჩემი სკოლა
- სკოლის ეზო და ქუჩა
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
- გაუცხოების გრძნობის დაძლევა.
- სახელმძღვანელოს და მისი პერსონაჟების გაცნობა
- ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე
- ორიენტირება სკოლის ახლომდებარე გარემოში
- გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების ჩამოყალიბება
|
საკვანძო კითხვები
|
- როგორ შევქმნათ მეგობრული გარემო?
- წარმოადგინეთ
საკუთარი თავი.
- ვინ
არიან ჩვენი სახელმძღვანელოს გმირები?
- რომელი პირობითი ნიშნები გავცანით?
- რით განსხვავდება საკლასო ოთახი თქვენი ოთახისგან?
- რატომ დგას ქუჩაში შუქნიშანი?
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
- დაძლევენ გაუცხოების გრძნობას გაუზიარებენ ერთმანეთს
თავის დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების მიმართ.
- შეძლებენ ობიექტების შედარებას და დაჯგუფებას
- შეძლებენ ორიენტირებას სკოლის შენობაში, ეზოში და მიმდებარე გარემოში.
- ამოიცნობენ და განმარტავენ ქუჩაში მოძრაობის წესების ამსახველ პირობით ნიშნებს.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმავითარებელი შეფასება
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ბუნება( I)
- ლოკალურ
გარემოში ორიენტირება;
- გარემოში ორიენტირება და მიზანმიმართული გადაადგილება;
- გარემოში არსებული ობიექტების ამოცნობა;
|
კომპლექსური დავალებები
|
ბურთის საშუალებით გაცნობის გათამაშება, აქტიური კითხვა პასუხი, საგნების დაჯგუფება, გამოჭრა.
|
შესასწავლი
თემა
|
,,ჰიგიენა „
|
შესასწავლი მასალა
|
- პირადი ჰიგიენა
- დავიბანოთ ხელ-პირი, გავიწმინდოთ კბილები.
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
- ასახელებს პირად, სასწავლო და საყოფაცხოვრებო ნივთებს. შეუძლია მათი დანიშნულების განსაზღვრა.
- ასახელებს პირად არასაზიარო ნივთებს და საუბრობს მათ დანიშნულებაზე.
- ეუფლება პირადი ჰიგიენის წესებს.
|
საკვანძო კითხვები
|
- ჩამოვთვალოთ
სასწავლო ნივთები , რომლებიც ყოველდღიურად გვჭირდება.
- რომელ საყოფაცხოვრებო ნივთებს ვიყენებთ ხშირად?
- დაასახელეთ მხოლოდ პირადი სარგებლობის ნივთები.
- ჰიგიენის რომელი წესები უნდა დავიცვათ ყოველდღიურად?
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
- მოსწავლეები შეძლებენ სასწავლო, პირად და საყოფაცხოვრებო ნივთების გამიჯვნას.
- შეძლებენ მათი დანიშნულების განსაზღვრას.
- დაიცავენ პირადი ჰიგიენის წესებს.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმმავითარებელი შეფასება.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ბუნება (I)
- ორგანიზმების
სასიცოცხლო მოთხოვნილებებისა და
მათზე
გარემო
ფაქტორების
ზემოქმედების
შესახებ
მსჯელობა.
|
კომპლექსური დავალებები
|
დიდაქტიკური ბარათების დახარისხება (პირადი, საყოფაცხოვრებო და სასწავლო ნივთების ფოტოები), ჩანთაში სასკოლო ნივთების მოძებნა და დასახელება საჭიროების მიხედვით.
|
შესასწავლი თემა
|
,,ფერი, ფორმა და ცნებები: დიდი, პატარა“
|
შესასწავლი მასალა
|
- ფერი და ფორმა
- დიდი და პატარა
- ამოიცანი ფიგურები
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
- შეუძლია ძირითადი ფერებისა და ფორმების დასახელება-ამოცნობა.
- შეუძლია მიმართებითი ტერმინების გამოყენება.
- შეუძლია საგნების შედარება ზომისა და სიმაღლის მიხედვით შესაბამისი ტერმინების გამოყენებით.
- შეუძლია ფორმებსა და ფერებს შორის მსგავსება განსხვავების დანახვა.
|
საკვანძო კითხვები
|
- დავასახელოთ
მოცემული ფიგურების ფერები.
- როგორი ფორმა აქვთ ფიგურებს?
- რა მსგავსება ან განსხვავებაა მათ შორის?
- რომელი
უფრო მაღალია? დაბალი?
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
- მოსწავლეები შეძლებენ ძირითადი ფერებისა და ფორმების ამოცნობას და დასახელებას.
- შეძლებენ მიმართებითი ტერმინების: დიდი, პატარა, მაღალი, დაბალი ს შესაბამისად გამოყენებას.
- შეძლებენ ფერებსა და ფორმებს შორის მსგავსება -განსხვავების დანახვას და აღწერას.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმავითარებელი შეფასება
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ბუნება( I)
- სხეულებისა
და
მათი
შემადგენელი
მასალების
/ნივთიერებების
თვისებების
დახასიათება.
|
კომპლექსური დავალებები
|
სხვადასხვა ფერის ბარათების დაჯგუფება, გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა.
|
შესასწავლი
თემა
|
,,ბუნებრივი ობიექტების შეცნობა“
|
შესასწავლი მასალა
|
- ფოთლები
- წიწვები და გირჩები
- მზე
- ღრუბლები
- მთვარე
- ვარსკვლავები
- დღე და ღამე
- ცისარტყელა
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
- აღწერს და ადარებს ცოცხალი ბუნების ობიექტებს
- ატარებს კვლევას, იყენებს მარტივ ხელსაწყო ლუპას.
- ბუნებაში და ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს
- აღწერს ლოკალურ გარემოს, ამზადებს მოდელებს.
- აკვირდება დღის და ღამის ცას, ხატავს მასზე არსებულ ობიექტებს.
- შეძლოს დღე-ღამის მონაცვლეობის მიზეზის ახსნა.
- ამოიცნობს და ასახელებს ცისარტყელას ფერებს.
|
საკვანძო კითხვები
|
ფოთლები ყოველთვის ერთნაირი ფორმისაა?
- რა განსხვავებაა ფოთლებსა და წიწვებს შორის?
- როგორია მზე?მთვარე?
- როგორი ფერის ღრუბლები გვინახავს?
- როდის ჩანს ვარსკვლავები ცაზე?
- რას შეადარებთ ვარსკვლავებს?
- რამდენი ფერი აქვს ცისარტელას? როდის ჩნდება ცაზე?
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
- მოსწავლეები შეძლებენ ცოცხალი ბუნების ობიექტების აღწერას და შედარებას.
- ეძლებენ ბუნებაში და ილუსტრაციებზე ციური სხეულების ამოცნობას.
- შეძლებენ ლოკალური გარემოს აღწერას და მარტივი მოდელების დამზადებას.
- შეძლებენ დღის და ღამის ცაზე ბუნებრივი ობიექტების და სახელებას და აღწერას.
- შეძლებენ დღეღამის მონაცვლეობის მიზეზის ახსნას.
- შეძლებენ ცისარტყელას ამოცნობას და ფერების დასახელებას.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმავითარებელი შეფასება
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ბუნება( I)
- წყლისა და
ხმელეთის მნიშვნელოვანი ობიექტების აღწერა და მათი ამოცნობა სხვადასხვა სახის გეგმასა და რუკაზე;
- ციკლური
ბუნებრივი
მოვლენების
აღწერა
და
მათ
გამომწვევ
მიზეზებზე
მსჯელობა.
|
კომპლექსური დავალებები
|
დაკვირვება და ობიექტების აღწერა ილუსტრაციების მიხედვით, მოდელების დამზადება, ხალხური ლექსების განხილვა-დასწავლა.
|
შესასწავლი
თემა
|
,,ნაგავი“
|
შესასწავლი მასალა
|
- როგორ ჩნდება ნაგავი
- სად წავიღოთ ნაგავი
- შესაფუთი მასალის დახარისხება და გამოყენება
|
სასწავლო შედეგი,
რომელსაც გვინდა
რომ
მივაღწიოთ
|
- უყალიბდება დამოკიდებულება საკუთარი გარემოსადმი
- აღწერს საკუთარ და სხვის ქმედებას გარემოში სისუფთავის დასაცავად
- შეუძლია საყოფაცხოვრებო ნარჩენების დახარისხება და მეორადი ნედლეულის გამოყენება.
|
საკვანძო კითხვები
|
- რა
ზიზნი მოაქვს ნაგავს გარემოსთვის?
- როგორ იქცევი გარემოში სისუფთავის დასაცავად?
- როგორ შეიძლება გამოვიყენოთ შესაფუთი მასალა?
|
მკვიდრი
წარმოდგენები
|
- შეძლებენ გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულებების ჩამოყალიბება-დასაბუთებას.
- შეძლებენ საკუთარი და სხვისი ქმედების აღწერას გარემოსადმი დამოკიდებულებაში.
- შეძლებენ საყოფაცხოვრებო ნარჩენების მეორედად გამოყენებას საჭიროებისამებრ.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
განმავითარებელი შეფასება
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
ბუნება( I)
- გარემოში
არსებული
ობიექტების
მიმართ
საკუთარი
დამოკიდებულებების
ჩამოყალიბება.
|
კომპლექსური დავალებები
|
მინი ექსკურსია მიმდებარე პარკში, საყოფაცხოვრებო ნარჩენებით ( ქაღალდი, ლითონი, პლასტიკა, მინა) სხვდასხვა ნივთების დამზადება.
მოთხრობის განხილვა.
|
No comments:
Post a Comment