Monday 15 October 2018


თემატური გეგმა ფიზიკურ აღზრდაში
I კლასი მარინე მეფარიშვილი 
2018-19 .
შესასწავლი
თემა
,,სამწყობრო ვარჯიშები
შესასწავლი მასალა 
1. მოწყობა
2. ბრუნები ადგილზე
3. გადაწყობა ერთ, ორ და სამრიგად
4. სიარული
5. ნელი სირბილი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • შეასრულებს სამწყობრო ვარჯიშებს
საკვანძო კითხვები

  • როგორ უნდა მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობის დაწყების წინ.?
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი  წესების ცოდნა?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • ფიზიკური აქტივობის მნიშვნელობა  ცხოვრებაში
  • ვარჯიშის როლი გაჯანსაღებაში
  • პირადი ჰიგიენის დაცვა ვარჯიშის შემდეგ ამტკიცებს ჯანმრთელობას
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი .სიტყვიერი კომენტარი,  დაკვირვების ფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები
 მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკური აღზრდის სტანდარტით განსაზღვრული ცოდნისა და უნარ-ჩვევების წარმოჩენა
შესასწავლი
თემ
,,ზოგადგანმავითარებელი ვარჯიშები
შესასწავლი მასალა 
,,გავიზარდოთ მეტად
,,სპილო დიდია , თაგვი პატარა
,,შეშისმჭრელი
,,თოჯინა
,,ქანქარა
,,ფეხის აქნევა
,,როგორც ციკნები
,,ფიფქები ნელა ცვივიან
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
საკვანძო კითხვები
 როგორ დავიცვათ უსაფრთხოება სპორტის გაკვეთილებზე?
  • როგორ მოვუაროთ სხეულს?
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი თამაშის ძირითადი წესების ცოდნა?

  • რატომ უნდა გავუფრთხილდეთ სპორტულ ინვენტარს?  
  • როგორ უნდა დავიცვათ გუნდური თამაშის წესები?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობა მიიღოს ფიზიკურ აქტივობაში.
  • შეუძლია აუცილებელი მოძრაობის უნარ-ჩვევეი მაგ. გადაადგილება, ხტომა, მანიპულირება-გადაგდება, წონასწორობის შენარჩუნება, გადახტომა-დახტომა.
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი სიტყვიერი კომენტარი,
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.1
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები

..1.4
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევების გამოვლენა ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე
კომპლექსური დავალებები
ვარჯიშები სიარულში და სირბილში, მოწყობა-გადაწყობა.
შესასწავლი თემა
,,ზოგადგანმავითარებელ ვარჯიშთა კომპლექსი
შესასწავლი მასალა 
ვარჯიში 1.
ვარჯიში 2.
ვარჯიში 3.
ვარჯიში 4.
ვარჯიში 5.
ვარჯიში 6.
ვარჯიში 7.
ვარჯიში 8.
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
საკვანძო კითხვები
  • რა აუცილებელი  წესები უნდა დავიცვათ სპორტის გაკვეთილებზე?
  • როგორ ავიცილოთ ხიფათი სპორტული აქტივობების  დროს?
მკვიდრი წარმოდგენები
მოსწავლეს შეძლებს  ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვისათვის აუცილებელი მოძრაობითი უნარ -ჩვევების წარმოჩენა(გადაადგილება, რბენა, დაბალი სიმაღლიდან ჩამოხტომა, მანიპულირება-ტყორცნა,  მიზანში სროლა, წონასწორობის შენარჩუნება, სწორ ხაზზე სიარული, ცალ ფეხზე დგომა)
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელისიტყვიერი კომენტარი,.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.1
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
..1.4
მოსწავლემ უნდა შეძლოს სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევების გამოვლენა ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე.
კომპლექსური დავალებები
ვარჯიშები სიმაღლიდან გადახტომაში, ბურთის ტყორცნა, მიზანში სროლა, სწორ ხაზზე სიარული, ცალ ფეხზე დგომა წონასწორობის შენარჩუნებით, მოძრავი თამაშები.
შესასწავლი
თემა
,,რბენის შემსწავლელი ვარჯიშები
შესასწავლი მასალა 
რბენა ნელ ტემპში
რბენა ფეხის ცერებზე გამართული
მუხლის მაღლა აწევით
ფეხის უკან მოხრით
გამართული ფეხების წინ აქნევით
სტარტიდან წინაღობის გადალახვა
წინაღობის სწორად გადალახვა
ესტაფეტის დროს ჯოხის გადაცემის შესწავლა.
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში
საკვანძო კითხვები

  •  როგორი უნდა იყოს თამაშის წესები?  
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი თამაშის ძირითადი წესების ცოდნა?
  •  
  • რატომ უნდა გავუფრთხილდეთ სპორტულ ინვენტარს?

  • როგორ უნდა დავიცვათ გუნდური თამაშის წესები?
მკვიდრი წარმოდგენები
  • სირბილის დროს შეუძლია გადალახოს მასწავლებლის მიერ შექმნილი სხვადასხვა წინაღობა;
  • თამაშის წესების დაცვა მოეხმარება თამაშში წარმატების მიღწევაში;
  •  ქცევის წესების დაცვა , გაკვეთილზე აქტიურ ჩართულობაში
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი. დაკვირვების ფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.1.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
 ..1.2
მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა.
კომპლექსური დავალებები
მოწყობა-გადაწყობა, ბრუნები, ვარჯიშები სიარულსა და სირბილში, სიმაღლიდან ჩამოხტომა, მოძრავი თამაშები.

შესასწავლი
თემა
,,ხტომები
შესასწავლი მასალა 
ადგილზე ცალ ან ორივე  ფეხის შენაცვლებით
ფეხები ერთად ან ფეხშლით ჯვარედინად
ნახევარბუქნში
ორივე ფეხზე ახტომი და ბრუნი 180გრადუსით
ბუქნში
იატაკზე 4-6 პარალელურ ხაზზე
სახტუნელათი ორ ფეხზე
ჯვარედინი ხტომები
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკური აქტივობის დაკავშირება სხეულის მდგომარეობასთან.
საკვანძო კითხვები

  • როგორ  მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობების დაწყების წინ?   
მკვიდრი წარმოდგენები
  • იცავს წონასწორობას ხტომის დროს;
  •  ცალ ფეხზე დგომში იცავს წონასწორობას რაიმე საყრდენის ან აღჭურვილობის გარეშე;
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი. დაკვირვების ფურცელი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთშეფასების სქემა.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები
ფიზიკური აქტივობები; Ø თამაში; Ø პროექტი; Ø ექსკურსია, ლაშქრობა.
შესასწავლი
თემ
,,ვარჯიშები ბურთით
შესასწავლი მასალა 
იატაკიდან 2 ხელით დაჭერა
იატაკიდან მარჯ-მარცხ. დაჭერა
ზევით აგდება-დაჭერა
ზევით-ტაში-დაჭერა
ტაში ზურგს უკან და დაჭერა
კედელი-იატაკი-დაჭერა
კედლიდან დაჭერა
ბურთის ტარება-მარჯ-5 მარცხ-5
ტარება სიარ. შეჩერება დაჭერა
ტარება სიარ. 5-მარჯ. 5- მარცხ
ტყორცნა ცარც. მონიშნ. კედელზე
მც. ბურთის ტყორცნა მიზანში.
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
  • მოსწავლემ უნდა შეძლოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი საბაზისო მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა
საკვანძო კითხვები

  • როგორ და რატომ უნდა მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობების დაწყების წინ?   
მკვიდრი წარმოდგენები
  • თამაშის წესების დაცვა დაეხმარება თამაშში წარმატების მიღწევაში;
შეფასების კრიტერიუმები
განმავითარებელი სიტყვიერი კომენტარი,  თვითშეფასებისა და ურთიერთ შეფასების სქემა.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.1.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები.
..1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები
ფიზიკური აქტივობები;  თამაში;  პროექტი;  ექსკურსია, ლაშქრობა.
შესასწავლი თემა
,,დაჯგუფება გორება
შესასწავლი მასალა 
 ჯდომში დაჯგუფება
დგომში დაჯგუფება
წოლში დაჯგუფება
ბუქნბჯენიდან უკუგადაგორება
გვერდზე გადაგორება
ჩოქდგომიდან წინ გადაგორება
გადაგორება წოლით მდგომარეობ.
გადაგორებისას წინ და უკუკოტრიალი
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
სირბილის დროს შეუძლია გადალახოს მასწავლებლის მიერ შექმნილი სხვადასხვა წინაღობა;
საკვანძო კითხვები
  • რატომ არის მნიშვნელოვანი ძირითადი წესების ცოდნა?
  • როგორ და რატომ უნდა მოვემზადოთ ფიზიკური აქტივობების დაწყების წინ?   
მკვიდრი წარმოდგენები
  • მასწავლებლის დახმარებით ასრულებს წინკოტრიალს, უკუკოტრიალს;
  •  ასრულებს რიტმულ მოძრაობებს მუსიკის თანხლებით.
შეფასების კრიტერიუმები
  • ჯანსაღი ცხოვრების წესის მნიშვნელობა;  უსაფრთხოების წესების დაცვის უნარი;
  •    ორგანიზებულობა;
  •   სასწავლო აქტივობებში ჩართულობა;
  • კითხვებზე ადეკვატური პასუხის გაცემა
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
..1.3.
მოსწავლემ უნდა შეძლოს მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ ელემენტარულ ფიზიკურ აქტივობებში.
კომპლექსური დავალებები

  • თამაში;
  • პროექტი;
  •  ექსკურსია, ლაშქრობა.
შესასწავლი
თემა
შესასწავლი მასალა 
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
საკვანძო კითხვები
მკვიდრი წარმოდგენები

No comments:

Post a Comment