თემატური გეგმა მათემატიკაში
2019-20 სასწავლო წელი მ. მეფარიშვილი
შესასწავლი
თემა
|
გავიმეოროთ პირველ კლასში ნასწავლი
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
გავიხსენოთ: რაოდენობა და მისი ჩაწერა ციფრებით, რიცხვების შედარება დაწყვილებით, შეკრება, გამოკლება, გამოსახულება, რამდენიმე შესაკრები, ცხრილი, რიცხვთა ღერძი, შეკრება-გამოკლება რიცხვთა ღერძზე, წირი და მისი არეები, გზაჯვარედინები წირზე, მონაკვეთი და ტეხილი, მრავალკუთხედები და ფული.
|
საკვანძოკითხვები
|
როგორ წარმოუდგენიათ სამყარო ციფრების გარეშე, რაში გვეხმარება მათემატიკა.
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
კითხულობს “ერთნიშნა” და “ორნიშნა” რიცხვებს, ასახელებსმათწინადამომდევნორიცხვებს; ნებისმიერირიცხვიდანითვლისბიჯითწინ/უკანდაგამოსახავსრიცხვებსსხვადასხვახერხით (მაგალითად, ჩაწერსმათპოზიციურისისტემისგამოყენებითანგამოსახავსრიცხვსსაგანთაშესაბამისირაოდენობისგროვით);
სხვადასხვახერხითითვლისსაგანთაერთობლიობაშისაგნებისრაოდენობასდაადარებსმიღებულშედეგებსერთმანეთს; ახდენსრიცხვისათობითიპოზიციურისისტემითჩაწერისდემონსტრირებასსაგანთაერთობლიობაშიათეულებისჯგუფებისგამოყოფით;
ორნიშნარიცხვისჩანაწერშიუთითებსათეულისადაერთეულისთანრიგებს, ასახელებსამთანრიგებშიმდგომიციფრებისმნიშვნელობასდაგანმარტავსერთეულისთანრიგში 0-ისგამოყენებისაზრს; იყენებსამცოდნასრიცხვებისშედარებისას;
სხვადასხვასაგნებისანმათიგამოსახულებებისმეშვეობითასრულებსშეკრებისდაგამოკლებისოპერაციებს, ასაბუთებსანადგენსმოქმედებისშედეგს (მაგალითად,"რამდენითგაიზარდა, შემცირდა?");
განასხვავებს, ასახელებსდარეალურ/გათამაშებულვითარებაშიიყენებსეროვნულიფულისნიშნებს (მონეტებიდაბანკნოტები 100-ისფარგლებში).
განასხვავებსფიგურისშიგადაგარეარეებს; უთითებსფიგურისშიგნით, გარეთდასაზღვარზემდებარეწერტილებს;
უთითებსსაერთოსაზღვრისმქონეფიგურებისსაერთოგვერდებსადაწვეროებს.
სიტყვიერადაღწერს/განმარტავსმონაცემთაუმარტივეს (ორსვეტიანანორსტრიქონიან) ცხრილს.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა
|
ათეულები და ოცეულები
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის: ოცეულების სახელებს, ათეულების სახელებს, ათეულების ჩაწერას ციფრებით, ათეულების შედარებას, ათეულების შეკრება-გამოკლებას, რიცხვების სახელებს, რიცხვების დაწერას ციფრებით, 100-მდე რიცხვების შედარებას, მიმდევრობებს, რიცხვთა მიმდევრობებს, სახლებს ქუჩაში და მისამართებს, ლუწს და კენტს.
|
საკვანძოკითხვები
|
რაში გვეხმარება ციფრების ცოდნა? რა მოხდება თუკი რიცხვს ერთ ციფრს მოვაშორებთ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
სხვადასხვახერხითითვლისსაგანთაერთობლიობაშისაგნებისრაოდენობასდაადარებსმიღებულშედეგებსერთმანეთს; ახდენსრიცხვისათობითიპოზიციურისისტემითჩაწერისდემონსტრირებასსაგანთაერთობლიობაშიათეულებისჯგუფებისგამოყოფით;
ორნიშნარიცხვისჩანაწერშიუთითებსათეულისადაერთეულისთანრიგებს, ასახელებსამთანრიგებშიმდგომიციფრებისმნიშვნელობასდაგანმარტავსერთეულისთანრიგში 0-ისგამოყენებისაზრს; იყენებსამცოდნასრიცხვებისშედარებისას; ¬ასახელებსმითითებულიელემენტისნომერსფიგურებისანნახატებისმოწესრიგებულერთობლიობაში; ასახელებსმისშემდგომანწინმსწრებწევრთარიგს.
სხვადასხვასაგნებისანმათიგამოსახულებებისმეშვეობითასრულებსშეკრებისდაგამოკლებისოპერაციებს, ასაბუთებსანადგენსმოქმედებისშედეგს (მაგალითად,"რამდენითგაიზარდა, შემცირდა?"); ¬ზეპირადანგარიშისასიყენებსბიჯითთვლას, ანსხვახერხს (მაგალითად, თანრიგებისდაჯგუფება, მთლიანიათეულით "გადახტომა"); ახდენსმოქმედებათაურთიერთშებრუნებულობისდემონსტრირებას; ¬განმარტავსრიცხვებისსახელდებასქართულენაში;
ირჩევსხერხს (მაგალითად, დაწყვილება), აფასებსდაადარებსრაოდენობებსორგროვაში; განსაზღვრავსმათშორისგანსხვავებას ("რამდენითმეტი/ნაკლები?", "ტოლი", "ორჯერმეტი/ნაკლები");
მოცემულმიმდევრობაშიავსებსრამდენიმეგამოტოვებულპოზიციას; ¬ერთმანეთსადარებსრამდენიმე (არაუმეტესსამისა) მიმდევრობასდაასახელებსიმმიმდევრობებს, რომლებიცგანლაგებისერთსადაიმავეწესსემორჩილებიან; ¬მოცემულიწესისმიხედვითწარმოადგენსმიმდევრობასმხოლოდერთიატრიბუტით (მაგ., ფერითანფორმით) განსხვავებულისაგნებისანნახატების/ფიგურებისსაშუალებით.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლითემა
|
გეომეტრიული ფიგურები და გაზომვა
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის: გზაჯვარედინების სახელებს, არეების და ფიგურების სახელებს, რომელი არე უფრო დიდია, გრძელს და მოკლეს, დატოლებას, ნაბიჯს და მტკაველს, სანტიმეტრს, მეტრს, მართკუდხედს და კვადრატს და წრეს და წრეწირს.
|
საკვანძოკითხვები
|
სად გვხვდება გეომეტრიული ფიგურები და ზომის ერთეულები ცხოვრებაში? როგორ ვიყენებთ ცხოვრებაში?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ადარებსდააჯგუფებსბრტყელფიგურებსგეომეტრიულიატრიბუტების (მაგალითად, წვეროების/გვერდებისრაოდენობის) მიხედვით; ¬განასხვავებსფიგურისშიგადაგარეარეებს; უთითებსფიგურისშიგნით, გარეთდასაზღვარზემდებარეწერტილებს; ¬უთითებსსაერთოსაზღვრისმქონეფიგურებისსაერთოგვერდებსადაწვეროებს.
ურთიერთშეთავსებითადარებსფიგურათაწრფივზომებსდაგამოხატავსშედარებისშედეგსშესაბამისიტერმინებით (მაგალითად, გრძელი, მოკლე, ტოლი);
პოულობსრეალურიობიექტის (მაგალითად, საკლასოოთახის, სპორტულიდარბაზის) წრფივზომასარასტანდარტულიზომისერთეულის (მაგალითად, ნაბიჯის) გამოყენებით.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა,
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა
|
რიცხვები 20-დან 40-მდე
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის: რიცხვებს 20-დან 40-მდე, რიცხვის დაშლას ატეულებად და ერთეულებად, ერთნიშნა რიცხვების დამატებას, ერთნიშნა რიცხვების გამოკლებას, ათეულების დამატება-გამოკლებას, შეკრებას ათეულის წარმოქმნით, გამოკლებას ათეულის დაშლით, შესაკრებთა გადანაცვლებას, სწორსა და მცდარს და გაორმაგებას.
|
საკვანძოკითხვები
|
როგორ არის დალაგებული რიცხვთა სისტემა განლაგებული და რატომ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
კითხულობს “ერთნიშნა” და “ორნიშნა” რიცხვებს, ასახელებსმათწინადამომდევნორიცხვებს; ნებისმიერირიცხვიდანითვლისბიჯითწინ/უკანდაგამოსახავსრიცხვებსსხვადასხვახერხით (მაგალითად, ჩაწერსმათპოზიციურისისტემისგამოყენებითანგამოსახავსრიცხვსსაგანთაშესაბამისირაოდენობისგროვით); ¬სხვადასხვახერხითითვლისსაგანთაერთობლიობაშისაგნებისრაოდენობასდაადარებსმიღებულშედეგებსერთმანეთს; ახდენსრიცხვისათობითიპოზიციურისისტემითჩაწერისდემონსტრირებასსაგანთაერთობლიობაშიათეულებისჯგუფებისგამოყოფით; ¬ორნიშნარიცხვისჩანაწერშიუთითებსათეულისადაერთეულისთანრიგებს, ასახელებსამთანრიგებშიმდგომიციფრებისმნიშვნელობასდაგანმარტავსერთეულისთანრიგში 0-ისგამოყენებისაზრს; იყენებსამცოდნასრიცხვებისშედარებისას; ¬ასახელებსმითითებულიელემენტისნომერსფიგურებისანნახატებისმოწესრიგებულერთობლიობაში; ასახელებსმისშემდგომანწინმსწრებწევრთარიგს.
სხვადასხვასაგნებისანმათიგამოსახულებებისმეშვეობითასრულებსშეკრებისდაგამოკლებისოპერაციებს, ასაბუთებსანადგენსმოქმედებისშედეგს (მაგალითად,"რამდენითგაიზარდა, შემცირდა?"); ¬ზეპირადანგარიშისასიყენებსბიჯითთვლას, ანსხვახერხს (მაგალითად, თანრიგებისდაჯგუფება, მთლიანიათეულით "გადახტომა"); ახდენსმოქმედებათაურთიერთშებრუნებულობისდემონსტრირებას;
ზეპირადასრულებსათეულისგავლითშეკრება-გამოკლებასდაახდენსგამოყენებულიხერხისდემონსტრირებას (მაგალითად, რიცხვითკიბეზეანსაგანთაგროვაზე).
ახდენსგაორმაგებისმოქმედებისდემონსტრირებასსაგანთამოცემულირაოდენობისჯგუფისთვისიმავერაოდენობისჯგუფისდამატებით; ¬აორმაგებსრიცხვებს 10-ისფარგლებში, აგრეთვესრულ 10-ეულებსადა 20-ეულებს; აკავშირებსამმოქმედებასშესაბამისიბიჯითთვლასთან (მაგალითად, განმარტავსსრულიათეულისშესაბამისირიცხვებისსახელდებასქართულენაში);
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა,
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა
|
რიცხვები40-დან 60-მდე
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის: რიცხვებს 40-დან 60-მდე, ერთნიშნა რიცხვების დამატებას, ერთნიშნა რიცხვების გამოკლებას, ათეულების დამატებას და გამოკლებას, შეკრებას ათეულის წარმოქმნით, გამოკლებას ათეულის დაშლით, რიცხვის დამრგვალებას ათეულამდე, განახევრებას და 50 თეთრ და 50 ლარს.
|
საკვანძოკითხვები
|
გაიხსენე კონკრეტულად რისთვის შეიძლება დაგვჭირდეს რიცხვების ცოდნა?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
სხვადასხვასაგნებისანმათიგამოსახულებებისმეშვეობითასრულებსშეკრებისდაგამოკლებისოპერაციებს, ასაბუთებსანადგენსმოქმედებისშედეგს (მაგალითად,"რამდენითგაიზარდა, შემცირდა?"); ¬ზეპირადანგარიშისასიყენებსბიჯითთვლას, ანსხვახერხს (მაგალითად, თანრიგებისდაჯგუფება, მთლიანიათეულით "გადახტომა"); ახდენსმოქმედებათაურთიერთშებრუნებულობისდემონსტრირებას; ¬განმარტავსრიცხვებისსახელდებასქართულენაში; ¬ზეპირადასრულებსათეულისგავლითშეკრება-გამოკლებასდაახდენსგამოყენებულიხერხისდემონსტრირებას (მაგალითად, რიცხვითკიბეზეანსაგანთაგროვაზე).
¬დაადგენს, არისთუარამითითებულირაოდენობასხვამითითებულირაოდენობისნახევარი/ორმაგიკონკრეტულიმოდელისშემთხვევაში (მაგალითად, საგანთადაწყვილებით); ¬ირჩევსხერხს (მაგალითად, უკუთვლაანგამოკლება) დაანახევრებსლუწრიცხვებს; ახდენსგაორმაგება-განახევრებისურთიერთშებრუნებულობისდემონსტრირებას.
ასახელებსრიცხვისუახლოესოცეულს, ათეულსანხუთეულს; განმარტავსპასუხს.
¬განასხვავებს, ასახელებსდარეალურ/გათამაშებულვითარებაშიიყენებსეროვნულიფულისნიშნებს (მონეტებიდაბანკნოტები 100-ისფარგლებში).
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა,
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა
|
მონაცემები და სიდიდის გაზომვა
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის: მონაცემების შეგროვებას, მონაცემების მოწესრიგებას ცხრილში, სვეტოვან დიაგრამას, საათის ცნობას, ელექტრო საათს, დილის და საღამოს საათებს, რამდენი საათი გავიდა, ნახევარ საათს, ტემპერატურას და მის გაზომვას და ტემპერატურის დიაგრამას.
|
საკვანძოკითხვები
|
რისთვის ვიყენებთ მონაცემებსა და სიდიდის გაზომვას ცხოვრებაში?
რატომ ვზომავთ ტემპერატურას და რატომ ვითვლით დროს?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
გროვებსმონაცემებსრეალურობიექტებზედაკვირვებით; ¬ამოკრებსრამდენიმემონაცემსერთგვაროვანმონაცემთამოკლესიიდან (არაუმეტესათიმონაცემი); ¬ამოკრებსსაჭირომონაცემებსუმარტივესი (ორსვეტიანიანორსტრიქონიანი) ცხრილიდან.
განალაგებსმონაცემებსმოცემულითანმიმდევრობითანმოცემულპოზიციებზე (მიმდევრობითგამოყოფილიპოზიციებისშემთხვევაში); ¬მონაცემთაერთობლიობისყოველმონაცემსმიუჩენსადგილსრომელიმემოცემულჯგუფში (მონაცემთარაოდენობაარაღემატებაათს, ხოლოჯგუფებისრაოდენობა - სამს); ¬ერთიკლასისობიექტთა (მაგალითად, გეომეტრიულიფიგურები) შესახებმონაცემებსალაგებს/აჯგუფებსრაიმეწესით; განმარტავსდალაგების/დაჯგუფებისწესს.
სიტყვიერადახასიათებსმონაცემთასიას (რომელშიცგაერთიანებულიაარაუმეტეს 10 მონაცემისა) მონაცემთასაერთორაოდენობის, განმეორების, პოზიციის, თანმიმდევრობისმიხედვით;
სიტყვიერადაღწერს/განმარტავსმონაცემთაუმარტივეს (ორსვეტიანანორსტრიქონიან) ცხრილს
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა,
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა
|
რიცხვები 60-დან 80-მდე
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის; რიცხვებს 60-დან 80-მდე, ერთნიშნა რიცხვების დამატებას, ერთნიშნა რიცხვების გამოკლებას, ატეულების დამატებას და გამოკლებას, შეკრებას ათეულის წარმოქმნით, გამოკლებას ათეულის დაშლით, ხუთი რიცხვიდან უდიდესისა და უმცირესის ამორჩევას, ამოცანის პირობას და შეკითხვას, მონაცემების შეგროვებას ამოცანის პირობიდან და ამოცანის ამოხსნას.
|
საკვანძოკითხვები
|
რა პრინციპით შეიძლება რიცხვების დაშლა/წარმოდგენა?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
კითხულობს “ერთნიშნა” და “ორნიშნა” რიცხვებს, ასახელებსმათწინადამომდევნორიცხვებს; ნებისმიერირიცხვიდანითვლისბიჯითწინ/უკანდაგამოსახავსრიცხვებსსხვადასხვახერხით (მაგალითად, ჩაწერსმათპოზიციურისისტემისგამოყენებითანგამოსახავსრიცხვსსაგანთაშესაბამისირაოდენობისგროვით); ¬სხვადასხვახერხითითვლისსაგანთაერთობლიობაშისაგნებისრაოდენობასდაადარებსმიღებულშედეგებსერთმანეთს; ახდენსრიცხვისათობითიპოზიციურისისტემითჩაწერისდემონსტრირებასსაგანთაერთობლიობაშიათეულებისჯგუფებისგამოყოფით; ¬ორნიშნარიცხვისჩანაწერშიუთითებსათეულისადაერთეულისთანრიგებს, ასახელებსამთანრიგებშიმდგომიციფრებისმნიშვნელობასდაგანმარტავსერთეულისთანრიგში 0-ისგამოყენებისაზრს; იყენებსამცოდნასრიცხვებისშედარებისას; ¬ასახელებსმითითებულიელემენტისნომერსფიგურებისანნახატებისმოწესრიგებულერთობლიობაში; ასახელებსმისშემდგომანწინმსწრებწევრთარიგს.
სხვადასხვასაგნებისანმათიგამოსახულებებისმეშვეობითასრულებსშეკრებისდაგამოკლებისოპერაციებს, ასაბუთებსანადგენსმოქმედებისშედეგს (მაგალითად,"რამდენითგაიზარდა, შემცირდა?"); ¬ზეპირადანგარიშისასიყენებსბიჯითთვლას, ანსხვახერხს (მაგალითად, თანრიგებისდაჯგუფება, მთლიანიათეულით "გადახტომა"); ახდენსმოქმედებათაურთიერთშებრუნებულობისდემონსტრირებას; ¬განმარტავსრიცხვებისსახელდებასქართულენაში; ¬ზეპირადასრულებსათეულისგავლითშეკრება-გამოკლებასდაახდენსგამოყენებულიხერხისდემონსტრირებას (მაგალითად, რიცხვითკიბეზეანსაგანთაგროვაზე).
ირჩევსხერხს (მაგალითად, დაწყვილება), აფასებსდაადარებსრაოდენობებსორგროვაში; განსაზღვრავსმათშორისგანსხვავებას ("რამდენითმეტი/ნაკლები?", "ტოლი", "ორჯერმეტი/ნაკლები"); ¬ერთგვაროვანსაგანთაორიგროვიდან (რომლებშიცსაგნებისრაოდენობამკვეთრადგანსხვავებულია) ირჩევსერთს, რომლშიცსაგანთარაოდენობადაახლოებითმოცემულირიცხვისტოლიადაამოწმებსთავისვარაუდს;
ამოცანისპირობისმიხედვითგანსაზღვრავს, თურაარისმოცემულიდარაარისსაძებნი; ¬მარტივიამოცანისამოსახსნელადირჩევსშესაბამისმოქმედებასდამისიშესრულებისხერხს;
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა,
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა
|
100-მდე რიცხვები და მათზე მოქმედებები
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლე შეისწავლის: რიცხვებს 80-დან 100-მდე, ერთნიშნა რიცხვების დამატებას, ერთნიშნა რიცხვების გამოკლებას, ატეულის დამატებას და გამოკლებას, შეკრებას ათეულის წარმოქმნით და გამოკლებას ათეულის დაშლით.
|
საკვანძოკითხვები
|
რას ამჩნევთ/რა ემართება რიცხვთა სისტემას ჩანაწერში?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
კითხულობს “ერთნიშნა” და “ორნიშნა” რიცხვებს, ასახელებსმათწინადამომდევნორიცხვებს; ნებისმიერირიცხვიდანითვლისბიჯითწინ/უკანდაგამოსახავსრიცხვებსსხვადასხვახერხით (მაგალითად, ჩაწერსმათპოზიციურისისტემისგამოყენებითანგამოსახავსრიცხვსსაგანთაშესაბამისირაოდენობისგროვით); ¬სხვადასხვახერხითითვლისსაგანთაერთობლიობაშისაგნებისრაოდენობასდაადარებსმიღებულშედეგებსერთმანეთს; ახდენსრიცხვისათობითიპოზიციურისისტემითჩაწერისდემონსტრირებასსაგანთაერთობლიობაშიათეულებისჯგუფებისგამოყოფით; ¬ორნიშნარიცხვისჩანაწერშიუთითებსათეულისადაერთეულისთანრიგებს, ასახელებსამთანრიგებშიმდგომიციფრებისმნიშვნელობასდაგანმარტავსერთეულისთანრიგში 0-ისგამოყენებისაზრს; იყენებსამცოდნასრიცხვებისშედარებისას; ¬ასახელებსმითითებულიელემენტისნომერსფიგურებისანნახატებისმოწესრიგებულერთობლიობაში; ასახელებსმისშემდგომანწინმსწრებწევრთარიგს.
¬სხვადასხვასაგნებისანმათიგამოსახულებებისმეშვეობითასრულებსშეკრებისდაგამოკლებისოპერაციებს, ასაბუთებსანადგენსმოქმედებისშედეგს (მაგალითად,"რამდენითგაიზარდა, შემცირდა?"); ¬ზეპირადანგარიშისასიყენებსბიჯითთვლას, ანსხვახერხს (მაგალითად, თანრიგებისდაჯგუფება, მთლიანიათეულით "გადახტომა"); ახდენსმოქმედებათაურთიერთშებრუნებულობისდემონსტრირებას; ¬განმარტავსრიცხვებისსახელდებასქართულენაში; ¬ზეპირადასრულებსათეულისგავლითშეკრება-გამოკლებასდაახდენსგამოყენებულიხერხისდემონსტრირებას (მაგალითად, რიცხვითკიბეზეანსაგანთაგროვაზე).
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა,
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
No comments:
Post a Comment