თემატური სახვით და გამოყენებით ხელოვნებაში 2019 / 2020წ. მ.მეფარიშვილი
შესასწავლი
თემა I
|
ხაზის სამყარო
|
შესასწავლიმასალა
|
ელექტრ.სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვა სასწავლო თემებით შეისწავლიან და გაეცნობიან ხაზის სამყაროს , მის „ჯადოსნურ“ შესაძლებლობას , ხაზების სახეობებს-ნაირ-ნაირ ხაზებს, შეძლებენ მათ გამოყენებას და ხაზებით ხატვას ,ძაფი - როგორც ხაზი და ერთ-ერთი საშუალება ნახატის შესაქმნელად, შეძლებენ ხაზებით სხვადასხვა ორნამენტების შექმნას , ქუჩების , ქალაქების , სახლების , ბუნებრივი მოვლენების ,(წვიმა/თოვლი,) დახატვას.
|
საკვანძოკითხვები
|
რა როლს ასრულებს ხაზი მხატვრობაში ? როგორი ხაზები ვიცით?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ქმნისნამუშევრებსშთაბეჭდილებებითდაწარმოსახვით; ∙იყენებსსხვადასხვატიპისხაზს (სქელსდაწვრილს, სწორს, ტალღოვანს, ტეხილს, წყვეტილს, ზიგზაგს, მრუდეს, კონტურს); ∙იყენებსძირითადდაშედგენილფერებს; ∙ქმნისდაიყენებსორ (2D) დასამგანზომილებიან (3D) ფორმებს (გეომეტრიულსდაბუნებაშიარსებულს); ∙განმეორებადიხაზებით, ფორმებითდაფერითქმნისრიტმულგამოსახულებებს; ∙შერეულიმასალითა (ბუნებრივიდახელოვნური) დასხვადასხვატექნიკისგამოყენებითქმნისნამუშევარს (აპლიკაცია, კოლაჟი, მოზაიკადასხვა); ∙ძერწავსგეომეტრიულფორმებს, ქმნისმარტივკომპოზიციებსდამცირეპლასტიკისნიმუშებსთიხისადაპლასტილინისგამოყენებით; ∙სხვადასხვამასალითამზადებსნივთებს, კონსტრუქციებს, სათამაშოებსდასხვა; ∙იღებსსხვადასხვაფაქტურას (ქსოვილით, კბილისჯაგრისით, ფუნჯისტარით, სავარცხლითდასხვ.); ∙კომპიუტერულსახატავპროგრამაშიხატავს/გამოსახავსსხვადასხვატიპისადასისქისხაზს, კონტურს, მარტივ (ორგანზომილებიან) ფორმებს, რიტმულგამოსახულებებს, იყენებსსხვადასხვაფერს
მუშაობსწყვილში/ჯგუფშისაერთონამუშევრისშესაქმნელად, უზიარებსთანაკლასელებსგანსხვავებულმოსაზრებებს, იდეებს; ∙უსმენსმასწავლებლისინსტრუქციას, რჩევას/მითითებას; ∙მონაწილეობსსაკლასოდასასკოლოგამოფენაში; ∙მხარსუჭერსთანაკლასელებსსხვადასხვასასწავლოღონისძიებაშიმონაწილეობისასანერთობლივინამუშევრისშექმნისას.
ინდივიდუალურიანერთობლივინამუშევრისწარდგენისასსაუბრობსდახსნის, რისიასახვასურდა; ∙უზიარებსთანაკლასელებსსაკუთარშთაბეჭდილებებსსხვისინამუშევრისშესახებ; ∙საუბრისასიყენებსელემენტარულტერმინებს (ხაზი, ფერი, ფორმა); ∙უსმენსდააცდისსხვებსაზრისგამოთქმას; ∙უფრთხილდება (არაზიანებს) საკუთარდასხვისნამუშევარს.
ჩამოთვლისხელოვნებისდარგებს (მხატვრობა, მუსიკა, კინო, თეატრიდასხვ.), იხსენებსყოველდღიურცხოვრებაშისადდარასახითშეხვედრია, საუბრობსსაკუთარშთაბეჭდილებაზე; ∙საუბრობსხელოვნებისდარგებზეიმისმიხედვით, თურომელგრძნობისორგანოებზემოქმედებენისინი;
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, პრეზენტაცია, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო სახატავ რვეულში .
|
შესასწავლი
თემა II
|
ფორმის სამყარო
|
შესასწავლიმასალა
|
ელექტრ.სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედ-ეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ დაკვირდნენ სამყაროში არსებულ ფორმებს და გააკეთონ შესაბამისი დასკვნა .როგორია სოფლის ეზოსა და ქალაქის ეზოს ფორმები , ცხოველთა და სოფლის ეზოს ბინადართა ფორმები , სხვადასხვა ხეების ფორმები , დაინახონ სამყაროში არსებული უცნაური ფორმები , დინოზავრთა და ფრინველთა ფორმები . შეძლებენ სხვადასხვა ფორმების გამოყენებით საახალწლო/საშობაო თემაზე შექმნან ნამუშევრები.
|
საკვანძოკითხვები
|
რა მნიშვნელოა აქვს მხატვრობაში სხვადასხვა ფორმების ცოდნას და გამოყენებას ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ქმნისნამუშევრებსშთაბეჭდილებებითდაწარმოსახვით; ∙იყენებსსხვადასხვატიპისხაზს (სქელსდაწვრილს, სწორს, ტალღოვანს, ტეხილს, წყვეტილს, ზიგზაგს, მრუდეს, კონტურს); ∙იყენებსძირითადდაშედგენილფერებს; ∙ქმნისდაიყენებსორ (2D) დასამგანზომილებიან (3D) ფორმებს (გეომეტრიულსდაბუნებაშიარსებულს); ∙განმეორებადიხაზებით, ფორმებითდაფერითქმნისრიტმულგამოსახულებებს; ∙შერეულიმასალითა (ბუნებრივიდახელოვნური) დასხვადასხვატექნიკისგამოყენებითქმნისნამუშევარს (აპლიკაცია, კოლაჟი, მოზაიკადასხვა); ∙ძერწავსგეომეტრიულფორმებს, ქმნისმარტივკომპოზიციებსდამცირეპლასტიკისნიმუშებსთიხისადაპლასტილინისგამოყენებით; ∙სხვადასხვამასალითამზადებსნივთებს, კონსტრუქციებს, სათამაშოებსდასხვა; ∙იღებსსხვადასხვაფაქტურას (ქსოვილით, კბილისჯაგრისით, ფუნჯისტარით, სავარცხლითდასხვ.); ∙კომპიუტერულსახატავპროგრამაშიხატავს/გამოსახავსსხვადასხვატიპისადასისქისხაზს, კონტურს, მარტივ (ორგანზომილებიან) ფორმებს, რიტმულგამოსახულებებს, იყენებსსხვადასხვაფერს
მუშაობსწყვილში/ჯგუფშისაერთონამუშევრისშესაქმნელად, უზიარებსთანაკლასელებსგანსხვავებულმოსაზრებებს, იდეებს; ∙უსმენსმასწავლებლისინსტრუქციას, რჩევას/მითითებას; ∙მონაწილეობსსაკლასოდასასკოლოგამოფენაში; ∙მხარსუჭერსთანაკლასელებსსხვადასხვასასწავლოღონისძიებაშიმონაწილეობისასანერთობლივინამუშევრისშექმნისას.
ინდივიდუალურიანერთობლივინამუშევრისწარდგენისასსაუბრობსდახსნის, რისიასახვასურდა; ∙უზიარებსთანაკლასელებსსაკუთარშთაბეჭდილებებსსხვისინამუშევრისშესახებ; ∙საუბრისასიყენებსელემენტარულტერმინებს (ხაზი, ფერი, ფორმა); ∙უსმენსდააცდისსხვებსაზრისგამოთქმას; ∙უფრთხილდება (არაზიანებს) საკუთარდასხვისნამუშევარს.
ჩამოთვლისხელოვნებისდარგებს (მხატვრობა, მუსიკა, კინო, თეატრიდასხვ.), იხსენებსყოველდღიურცხოვრებაშისადდარასახითშეხვედრია, საუბრობსსაკუთარშთაბეჭდილებაზე; ∙საუბრობსხელოვნებისდარგებზეიმისმიხედვით, თურომელგრძნობისორგანოებზემოქმედებენისინი;
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, პრეზენტაცია , კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო სახატავ რვეულში
|
შესასწავლითემა III
|
ფერის სამყარო
|
შესასწავლიმასალა
|
ელექტრ.სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ დაკვირდნენ სამყაროში არსებულ ფერებს და გააკეთონ შესაბამისი დასკვნა , როგორია ბუნება და ფერები . . განასხვავებენ ძირითად და შედგენილ ფერებს , გაეცნობიან ცისარტყელას ფერებს და ხატვისას გამოიყენებენ მას ,აგრეთვე შეძლებენ ფერების საშუალებით გადმოსცენ ამბავი საკუთარ ნახატში და ასევე ფერების საშუალებით ნახატიდან მათ უნდა შეძლონ მხატვრის განწყობის , ნაფიქრალის გაგება . ისინი შეძლებენ სხვადასხვა თემაზე შეასრულონ ნახატები , დაამზადონ მისალოცი ბარათები.
|
საკვანძოკითხვები
|
რა უფრო მნიშვნელოვანია , ფერებით ხატვა ,თუ ერთ ფერში (შავ) ხატვა ?
რომელი უფრო მეტ შესაძლებლობასიძლევა ნააზრევის , ნაფიქრალის გადმოსაცემად სხვადასხვა ფერი ,თუ ერთი ფერი?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ქმნისნამუშევრებსშთაბეჭდილებებითდაწარმოსახვით; ∙იყენებსსხვადასხვატიპისხაზს (სქელსდაწვრილს, სწორს, ტალღოვანს, ტეხილს, წყვეტილს, ზიგზაგს, მრუდეს, კონტურს); ∙იყენებსძირითადდაშედგენილფერებს; ∙ქმნისდაიყენებსორ (2D) დასამგანზომილებიან (3D) ფორმებს (გეომეტრიულსდაბუნებაშიარსებულს); ∙განმეორებადიხაზებით, ფორმებითდაფერითქმნისრიტმულგამოსახულებებს; ∙შერეულიმასალითა (ბუნებრივიდახელოვნური) დასხვადასხვატექნიკისგამოყენებითქმნისნამუშევარს (აპლიკაცია, კოლაჟი, მოზაიკადასხვა); ∙ძერწავსგეომეტრიულფორმებს, ქმნისმარტივკომპოზიციებსდამცირეპლასტიკისნიმუშებსთიხისადაპლასტილინისგამოყენებით; ∙სხვადასხვამასალითამზადებსნივთებს, კონსტრუქციებს, სათამაშოებსდასხვა; ∙იღებსსხვადასხვაფაქტურას (ქსოვილით, კბილისჯაგრისით, ფუნჯისტარით, სავარცხლითდასხვ.); ∙კომპიუტერულსახატავპროგრამაშიხატავს/გამოსახავსსხვადასხვატიპისადასისქისხაზს, კონტურს, მარტივ (ორგანზომილებიან) ფორმებს, რიტმულგამოსახულებებს, იყენებსსხვადასხვაფერს
მუშაობსწყვილში/ჯგუფშისაერთონამუშევრისშესაქმნელად, უზიარებსთანაკლასელებსგანსხვავებულმოსაზრებებს, იდეებს; ∙უსმენსმასწავლებლისინსტრუქციას, რჩევას/მითითებას; ∙მონაწილეობსსაკლასოდასასკოლოგამოფენაში; ∙მხარსუჭერსთანაკლასელებსსხვადასხვასასწავლოღონისძიებაშიმონაწილეობისასანერთობლივინამუშევრისშექმნისას.
ინდივიდუალურიანერთობლივინამუშევრისწარდგენისასსაუბრობსდახსნის, რისიასახვასურდა; ∙უზიარებსთანაკლასელებსსაკუთარშთაბეჭდილებებსსხვისინამუშევრისშესახებ; ∙საუბრისასიყენებსელემენტარულტერმინებს (ხაზი, ფერი, ფორმა); ∙უსმენსდააცდისსხვებსაზრისგამოთქმას; ∙უფრთხილდება (არაზიანებს) საკუთარდასხვისნამუშევარს.
ჩამოთვლისხელოვნებისდარგებს (მხატვრობა, მუსიკა, კინო, თეატრიდასხვ.),
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
შესასწავლი
თემაIV
|
ხელოვნების სამყარო
|
შესასწავლიმასალა
|
ელექტრ.სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვა სასწავლო თემებით შეისწავლიან თუ რა შეუძლია ხელოვნების სამყაროს , განასხვავებენ დიდ და პატარა ფორმებს , ქაღალდის ფიგურების გამოყენებით ააგებე ლაბირინთებს , ქალაქებს , შექმნიან სხვადასხვა ყვავილებს, გააკეთებენ დასკვნებს ,რომ შესაძლებელია ხატვა და ხელოვნების ნიმუშების შექმნა -კეთება ყველაფრით.დაასურათებენ ამბებს და ზღაპრის გმირებს , დახატავენ მათთვის საყვარელ ზოოპარკს .
|
საკვანძოკითხვები
|
როგორ მიაღწია ადამიანმა სახვით ხელოვნებაში წარმატებას ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ქმნისნამუშევრებსშთაბეჭდილებებითდაწარმოსახვით; ∙იყენებსსხვადასხვატიპისხაზს (სქელსდაწვრილს, სწორს, ტალღოვანს, ტეხილს, წყვეტილს, ზიგზაგს, მრუდეს, კონტურს); ∙იყენებსძირითადდაშედგენილფერებს; ∙ქმნისდაიყენებსორ (2D) დასამგანზომილებიან (3D) ფორმებს (გეომეტრიულსდაბუნებაშიარსებულს); ∙განმეორებადიხაზებით, ფორმებითდაფერითქმნისრიტმულგამოსახულებებს; ∙შერეულიმასალითა (ბუნებრივიდახელოვნური) დასხვადასხვატექნიკისგამოყენებითქმნისნამუშევარს (აპლიკაცია, კოლაჟი, მოზაიკადასხვა); ∙ძერწავსგეომეტრიულფორმებს, ქმნისმარტივკომპოზიციებსდამცირეპლასტიკისნიმუშებსთიხისადაპლასტილინისგამოყენებით; ∙სხვადასხვამასალითამზადებსნივთებს, კონსტრუქციებს, სათამაშოებსდასხვა; ∙იღებსსხვადასხვაფაქტურას (ქსოვილით, კბილისჯაგრისით, ფუნჯისტარით, სავარცხლითდასხვ.); ∙კომპიუტერულსახატავპროგრამაშიხატავს/გამოსახავსსხვადასხვატიპისადასისქისხაზს, კონტურს, მარტივ (ორგანზომილებიან) ფორმებს, რიტმულგამოსახულებებს, იყენებსსხვადასხვაფერს.
მუშაობსწყვილში/ჯგუფშისაერთონამუშევრისშესაქმნელად, უზიარებსთანაკლასელებსგანსხვავებულმოსაზრებებს, იდეებს; ∙უსმენსმასწავლებლისინსტრუქციას, რჩევას/მითითებას; ∙მონაწილეობსსაკლასოდასასკოლოგამოფენაში; ∙მხარსუჭერსთანაკლასელებსსხვადასხვასასწავლოღონისძიებაშიმონაწილეობისასანერთობლივინამუშევრისშექმნისას.
ინდივიდუალურიანერთობლივინამუშევრისწარდგენისასსაუბრობსდახსნის, რისიასახვასურდა; ∙უზიარებსთანაკლასელებსსაკუთარშთაბეჭდილებებსსხვისინამუშევრისშესახებ; ∙საუბრისასიყენებსელემენტარულტერმინებს (ხაზი, ფერი, ფორმა); ∙უსმენსდააცდისსხვებსაზრისგამოთქმას; ∙უფრთხილდება (არაზიანებს) საკუთჩამოთვლისხელოვნებისდარგებს (მხატვრობა, მუსიკა, კინო, თეატრიდასხვ.), იხსენებსყოველდღიურცხოვრებაშისადდარასახითშეხვედრია, საუბრობსსაკუთარშთაბეჭდილებაზე; ∙საუბრობსხელოვნებისდარგებზეიმისმიხედვით, თურომელგრძნობისორგანოებზემოქმედებენისინი; ∙საუბრობსსხვადასხვადარგებთანდაკავშირებულპროფესიებზე (კომპოზიტორი, მხატვარიდაა.შ.); ∙ასახელებსარქიტექტურულძეგლებსადაქანდაკებებს, რომელიცუნახავსდაგამოხატავსსაკუთარდამოკიდებულებას (რომელიმოსწონსდარატომ); ∙საუბრობსსაოპერო, საბალეტო, თეატრალურწარმოდგენებზე, სამხატვროგალერეაშიანმუზეუმშიყოფნისასმიღებულშთაბეჭდილებებზედაახალინფორმაციაზე; ∙საუბრობსდაგამოხატავსსაკუთარდამოკიდებულებასმისთვისნაცნობსაყვარელანიმაციურდამხატვრულფილმებზე, ელექტრონულსაგანმანათლებლოთამაშებზე, ილუსტრირებულწიგნებზედასაუბრობს, რატომმოსწონსესათუისანიმაციურითუმხატვრულიფილმი, გმირი, მუსიკა/სიმღერა, ილუსტრაცია; ∙ამოიცნობსხელოვნებისნიმუშებშინაცნობსიუჟეტებს, სცენებს, საგნებსდამოვლენებს, საუბრობსნამუშევრისშინაარსზედამიღებულშთაბეჭდილებაზე. არდასხვისნამუშევარს.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელი სიტყვიერი და წერილობითი კომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკული სამუშაო მოსწავლის რვეულიდან
|
No comments:
Post a Comment