Sunday, 29 September 2019

თემატური გეგმა ფიზიკურ აღზრდაში 2019/2020

                                  თემატური გეგმა ფიზიკურ აღზრდაში


                                                    2019-20 სასწავლო წელი
                                                                                               მ.მეფარიშვილი


შესასწავლი თემა
,,სამწყობროვარჯიშები
შესასწავლიმასალა 
1. მოწყობა
2. ბრუნებიადგილზე
3. გადაწყობაერთ-ორ - სამრიგად
4. სიარული
5. ნელისირბილი
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • შეასრულებსსამწყობროვარჯიშებს
საკვანძოკითხვები
  • რატომარისმნიშვნელოვანიძირითადიწესებისცოდნა
  • როგორდარატომუნდამოვემზადოთფიზიკურიაქტივობისდაწყებისწინ.
მკვიდრიწარმოდგენები
  • ფიზიკურიაქტივობისმნიშვნელობაჩემსცხოვრებაში
  • ვარჯიშიმეხმარებაგაჯანსაღებაში
  • პირადიჰიგიენისდაცვავარჯიშისშემდეგმეხმარებაჯანმრთელობისგანმტკიცებაში.
შეფასებისკრიტერიუმები

სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.3.
მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში.

კომპლექსურიდავალებები
შემაჯამებელიდავალება - მიღწეულიშედეგები. მოსწავლემუნდაშეძლოსფიზიკურიაღზრდისსტანდარტითგანსაზღვრულიცოდნისადაუნარ-ჩვევებისწარმოჩენა

შესასწავლი თემა
,,ზოგადგანმავითარებელივარჯიშები“
შესასწავლიმასალა 
,,გავიზარდოთმეტად“
,,სპილოდიდია , თაგვი-პატარა“
,,შეშისმჭრელი“
,,თოჯინა“
,,ქანქარა“
,,ფეხისაქნევა“
,,როგორცციკნები“
,,ფიფქებინელაცვივიან“
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემუნდაშეძლოსფიზიკურაქტივობაშიმონაწილეობისათვისაუცილებელისაბაზისომოძრაობითიუნარ-ჩვევებისწარმოჩენა.
საკვანძოკითხვები
  • რაუნდავიცოდეთსპორტისგაკვეთილებზეუსაფრთხოებისდასაცავად?
  • როგორმოვუაროთსხეულს?
  • რატომარისმნიშვნელოვანითამაშისძირითადიწესებისცოდნა? 
  • როგორიუნდაიყოსთამაშისწესები?  
  • რატომუნდაგავუფრთხილდეთსპორტულინვენტარს?  
  • როგორუნდადავიცვათგუნდურითამაშისწესები? 
მკვიდრიწარმოდგენები
  • მოსწავლესშეუძლიაგამოავლინოსფიზიკურაქტივობაშიმონაწილეობა.
  • შეუძლიააუცილებელიმოძრაობისუნარ-ჩვევები; მაგ. გადაადგილება, ხტომა, მანიპულირება-გადაგდება, წონასწორობისშენარჩუნება, გადახტომა-დახტომა.
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.1 
მოსწავლემუნდაშეძლოსდაიცვასპირადიჰიგიენისადაუსაფრთხოებისელემენტარულიწესები.
ფ.ა.1.4
მოსწავლემუნდაშეძლოსსასიცოცხლოდმნიშვნელოვანიუნარ-ჩვევებისგამოვლენაფიზიკურაქტივობებშიმონაწილეობისსაფუძველზე.
კომპლექსურიდავალებები
ვარჯიშებისიარულშიდასირბილში, მოწყობა-გადაწყობა, ხტომითივარჯიშები, მოძრავითამაშები.
შესასწავლი თემა
,,ზოგადგანმავითარებელვარჯიშთაკომპლექსი“
შესასწავლიმასალა 
არჯიში 1.
ვარჯიში 2.
ვარჯიში 3.
ვარჯიში 4.
ვარჯიში 5.
ვარჯიში 6.
ვარჯიში 7.
ვარჯიში 8.
შენიშვნა: დეტალურიაღწერამეთოდურსახელმძღვანელოშია.
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემუნდაშეძლოსფიზიკურაქტივობაშიმონაწილეობისათვისაუცილებელისაბაზისომოძრაობითიუნარ-ჩვევებისწარმოჩენა.
საკვანძოკითხვები
  • რომელიწესებიუნდადავიცვათსპორტისგაკვეთილებზე?
  • როგორავიცილოთხიფათივარჯიშისდროს?
მკვიდრიწარმოდგენები
მოსწავლესშეეძლება ფიზიკურაქტივობაშიმონაწილეობისათვისათვისაუცილებელიმოძრაობითიუნარ -ჩვევებისწარმოჩენა(გადაადგილება, რბენა, დაბალისიმაღლიდანჩამოხტომა, მანიპულირება-ტყორცნა,  მიზანშისროლა, წონასწორობისშენარჩუნება, სწორხაზზესიარული, ცალფეხზედგომა)
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.1
მოსწავლემუნდაშეძლოსდაიცვასპირადიჰიგიენისადაუსაფრთხოებისელემენტარულიწესები.
ფ.ა.1.4
მოსწავლემუნდაშეძლოსსასიცოცხლოდმნიშვნელოვანიუნარ-ჩვევებისგამოვლენაფიზიკურაქტივობებშიმონაწილეობისსაფუძველზე.
კომპლექსურიდავალებები
ვარჯიშებისირბილში, დაბალისიმაღლიდანგადახტომაში, ბურთისტყორცნა, მიზანსისროლა, სწორხაზზესიარული, ცალფეხზედგომაწონასწორობისშენარჩუნებით, მოძრავითამაშები.
შესასწავლი თემა
,,რბენისშემსწავლელივარჯიშები“
შესასწავლიმასალა 
რბენანელტემპში
რბენაფეხისცერებზეგამართული
მუხლისმაღლააწევით
ფეხისუკანმოხრით
გამართულიფეხებისწინაქნევით
სტარტიდანწინაღობისგადალახვა
წინაღობისსწორადგადალახვა
ესტაფეტისდროსჯოხისგადაცემისშესწავლა.
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში
საკვანძოკითხვები
  • რატომარისმნიშვნელოვანითამაშისძირითადიწესებისცოდნა? 
  • როგორიუნდაიყოსთამაშისწესები?  
  • რატომუნდაგავუფრთხილდეთსპორტულინვენტარს?  როგორუნდამოვიქცეთთამაშისმოგებისანწაგებისშემთხვევაში? 
  • როგორუნდადავიცვათგუნდურითამაშისწესები? 
მკვიდრიწარმოდგენები
  • სირბილისდროსშეუძლიაგადალახოსმასწავლებლისმიერშექმნილისხვადასხვაწინაღობა;
  • თამაშისწესებისდაცვამეხმარებათამაშშიწარმატებისმიღწევაში
  • ქცევისწესებისდაცვამეხმარებაგაკვეთილზეაქტიურჩართულობაში.
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.1.
მოსწავლემუნდაშეძლოსდაიცვასპირადიჰიგიენისადაუსაფრთხოებისელემენტარულიწესები.
ფ.ა.1.2
მოსწავლემუნდაშეძლოსფიზიკურაქტივობაშიმონაწილეობისათვისაუცილებელისაბაზისომოძრაობითიუნარ-ჩვევებისწარმოჩენა.
კომპლექსურიდავალებები
მოწყობა-გადაწყობა, ბრუნები, ვარჯიშებისიარულსადასირბილში, სიმაღლიდანჩამოხტომა, მოძრავითამაშები.


შესასწავლი თემა
,,ხტომები“



შესასწავლიმასალა 
ადგილზეცალანორივე  ფეხისშენაცვლებით
ფეხებიერთადანფეხშლითჯვარედინად
ნახევარბუქნში
ორივეფეხზეახტომიდაბრუნი 180გრადუსითბუქნში
იატაკზე 4-6 პარალელურხაზზე
სახტუნელათიორფეხზე
ჯვარედინიხტომები
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემუნდაშეძლოსფიზიკურიაქტივობისდაკავშირებასხეულისმდგომარეობასთან.
საკვანძოკითხვები
  • რატომარისმნიშვნელოვანიძირითადიწესებისცოდნა?
  • როგორდარატომუნდამოვემზადოთფიზიკურიაქტივობებისდაწყებისწინ?
მკვიდრიწარმოდგენები
  • იცავსწონასწორობასხტომისდროს;
  • ცალფეხზედგომშიიცავსწონასწორობასრაიმესაყრდენისანაღჭურვილობისგარეშე;
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.3.
მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში.

კომპლექსურიდავალებები
ფიზიკურიაქტივობები; ¬თამაში; ¬პროექტი; ¬ექსკურსია, ლაშქრობა.

შესასწავლი თემა
,,ვარჯიშებიბურთით
შესასწავლიმასალა 
იატაკიდან 2 ხელითდაჭერა
იატაკიდანმარჯ-მარცხ. დაჭერა
ზევითაგდებადაჭერა
ზევით-ტაში-დაჭერა
ტაშიზურგსუკანდადაჭერა
კედელი-იატაკი-დაჭერა
კედლიდანდაჭერა
ბურთისტარება-მარჯ-5 მარცხ-5
ტარებასიარ. შეჩერებადაჭერა
ტარებასიარ. 5-მარჯ. 5- მარცხ
ტყორცნაცარც. მონიშნ. კედელზე
მც. ბურთისტყორცნამიზანში.
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
  • მოსწავლემუნდაშეძლოსფიზიკურაქტივობაშიმონაწილეობისათვისაუცილებელისაბაზისომოძრაობითიუნარ-ჩვევებისწარმოჩენა
საკვანძოკითხვები
  • რატომარისმნიშვნელოვანიძირითადიწესებისცოდნა?
  • როგორ უნდა დავიცვათ უსაფრთხოების წესები ფიზიკური აქტივონის დროს. 
მკვიდრიწარმოდგენები
  • თამაშისწესებისდაცვამეხმარებათამაშშიწარმატებისმიღწევაში
  • ქცევისწესებისდაცვამეხმარებაგაკვეთილზეაქტიურჩართულობაში
შეფასებისკრიტერიუმები
სიტყვიერიკომენტარი, რჩევა-დარიგება, დაკვირვებისფურცელი,  თვითშეფასებისადაურთიერთშეფასებისსქემა.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.1.მოსწავლემუნდაშეძლოსდაიცვასპირადიჰიგიენისადაუსაფრთხოებისელემენტარულიწესები.
ფ.ა.1.3.მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში.
კომპლექსურიდავალებები
ფიზიკურიაქტივობები;  თამაში;  პროექტი;  ექსკურსია, ლაშქრობა.
შესასწავლი თემა
კოტრიალები გადაგორება


შესასწავლიმასალა
წინკოტრიალი
უკუკოტრიალი
გვერდზე წოლით მდგომარეობაში გადაგორება
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
სირბილისდროსშეუძლიაგადალახოსმასწავლებლისმიერშექმნილისხვადასხვაწინაღობა;
საჭიროების შემთხვევაში საგანგებო სიტუაციაში იყენებს კოტრიალის სახეობებს. 
საკვანძოკითხვები
  • რატომარისმნიშვნელოვანიძირითადიწესებისცოდნა?
  • როგორდარატომუნდამოვემზადოთფიზიკურიაქტივობებისდაწყებისწინ
  • რაზე უნდა გავამახვილოთ ყურადღება კოტრიალების შესრულების დროს.
  • როგორ სრულდება ვარჯიშები კიდში  
მკვიდრიწარმოდგენები
  • მასწავლებლისდახმარებითასრულებსწინკოტრიალს, უკუკოტრიალს
  • ასრულებსრიტმულმოძრაობებსმუსიკისთანხლებით.
შეფასებისკრიტერიუმები
  • ჯანსაღიცხოვრებისწესისმნიშვნელობა;  უსაფრთხოებისწესებისდაცვისუნარი;
  •    ორგანიზებულობა;
  •   სასწავლოაქტივობებშიჩართულობა
  • კითხვებზეადეკვატურიპასუხისგაცემა
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
ფ.ა.1.3.
მოსწავლემუნდაშეძლოსმონაწილეობისმიღებაჯანმრთელობისშენარჩუნებისადაგაკაჟებისათვისაუცილებელელემენტარულფიზიკურაქტივობებში.
კომპლექსურიდავალებები
  • ფიზიკურიაქტივობები
  • თამაში
  • პროექტი
  • ექსკურსია, ლაშქრობა.

No comments:

Post a Comment