Sunday, 29 September 2019

თემატური გეგმა ბუნებაში 2019-2020

თემატური   გეგმა ბუნებისმეტყველება

                                   2019-20 სასწავლო წელი            მ. მეფარიშვილი
შესასწავლი
თემა I
                                   ადამიანი
შესასწავლი მასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლო შედეგირომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანცოცხალდაარაცოცხალბუნებას ; დაახასიათებენადამიანისსხეულისნაწილებს , ადამიანისსაციცოცხლოთვისებებს , გაეცნობიანდღისრეჟიმსადაპირადიჰიგიენისწესებს .
საკვანძო კითხვები

მკვიდრი წარმოდგენები
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობსაღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატებისპირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგნახატიზეპირმეტყველებაისტსაკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველსაკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობსიკვებებასუნთქავსიზრდებავითარდება და მრავლდებასაკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავებასარძევე კბილების მოცვლაან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებსაღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომისფერისსაფარველისცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
შეფასების კრიტერიუმები
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან.
შესასწავლი
თემა II
მცენარეები
შესასწავლი მასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლო შედ-ეგირომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანმცენარისშემადგენელნაწილებს, მცენარისნაწილებისმრავალფეროვნებასადადანიშნულებას, ფოთლოვანდაწიწვოვანმცენარეებს , ფოთლებისმნიშვნელობასმცენარისათვის/გარემოსთვის, მცენარისზრდასადამოვლას .
საკვანძო კითხვები
რამნიშვნელოააქვსმცენარეებსბუნებაში ?
რამოხდებოდამცენარესფოთლებირომარჰქონდეს?
მკვიდრი წარმოდგენები
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობსაღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატებისპირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგნახატიზეპირმეტყველებაისტსაკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველსაკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობსიკვებებასუნთქავსიზრდებავითარდება და მრავლდებასაკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავებასარძევე კბილების მოცვლაან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებსაღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომისფერისსაფარველისცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
შეფასების კრიტერიუმები
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი თემა III
ცხოველები
შესასწავლი მასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლო შედეგირომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მოსწავლეები ამთავში შეისწავლიან დაგაეცნობიანსხვადასხვაცხოველებს , მათნაშიერებს , მათზრდასადაკვებას , აგრეთვემათმნიშვლლობასადაროლსბუნებისსამყაროში.
საკვანძო კითხვები
ცხოველთაროლიბუნებაში ?
 როგორიიქნებოდაცხოვრებაცხოველთასამყაროსგარეშე?
მკვიდრი წარმოდგენები
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობსაღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატებისპირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგნახატიზეპირმეტყველებაისტსაკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველსაკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობსიკვებებასუნთქავსიზრდებავითარდება და მრავლდებასაკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავებასარძევე კბილების მოცვლაან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებსაღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომისფერისსაფარველისცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
შეფასების კრიტერიუმები
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი
თემა IV
სხეულები
შესასწავლი მასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლო შედეგირომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანდაგანასხვავებენ მოძრავდაუძრავსხეულებს, სხეულისმოძრაობისსახეებსდაშესაძლებლობებ .
საკვანძო კითხვები
რატომაქვთადამიანსდასულიერარსებებსსხეულისსხვადასხვაფორმები ?
   რაშიეხმარებაადამიანსდასულიერარსებებსსხეულისსვადასხვაფორმები ?
მკვიდრი წარმოდგენები
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობსაღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატებისპირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგნახატიზეპირმეტყველებაისტსაკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულ სხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით; ∙ ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსების ურთიერთქმედების შესახებ; ∙ ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდანმაგნიტური დაფაჩანთის საკეტიმაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ..; ∙ იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად).
შეფასების კრიტერიუმები
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი
თემა V
საარსებოგარემო
შესასწავლი მასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლო შედეგირომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანდაგანასხვავებენ ბუნებრივდახელოვნურსაარსებოგარემოს , ცხოველთა , ფრინველთადაადამიანთასაარსებოგარემოს, როგორიასიცოცხლეწყალსადახმელეთზე ,ტყისროლიადამიანისცხოვრებაში , ზოოპარკისდაბოტანიკურიბაღებისსაჭიროება.
საკვანძო კითხვები
საჭიროათუარაბუნებისგაფრთხილება ,რატომ დაროგორ?
ტყის , ნაკრძალების ,სკვერებისადაბაღების როლიადამიანისცხოვრებაში .
მკვიდრი წარმოდგენები
ასახელებს და აღწერს მშობლიურ გარემოში წყლისა (მაგ., ზღვატბამდინარედა ხმელეთის (მაგ., მთავაკეობიექტებს; ∙ აღწერს ბუნებაში ან/და თვალსაჩინოებაზე დამზერილ წყლისა და ხმელეთის ობიექტებს მისი შემადგენელი ნაწილების მიხედვით (მაგ., მთა - მთის მწვერვალიკალთა და ძირიმდინარე - ნაპირიფსკერი); ∙ აკვირდებააღწერს და ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ გარემოში მოპოვებულ ქვებსაჯგუფებს მათ სხვადასხვა ნიშნის (მაგ., ფერისზომისფორმისსიგლუვისმიხედვით; ∙ შეისწავლის სხვადასხვა ადგილიდან აღებული მიწის ნიმუშებს ლუპით და შეხებითადარებს მათ სხვადასხვა ნიშნით (მაგ., ფერინაწილაკების ზომასიფხვიერეტენის შემცველობა), აცნობს თანაკლასელებს დაკვირვების შედეგებს; ∙ ატარებს მარტივ ცდას სხვადასხვა ბუნებრივ გარემოში (მაგ., ბაღიტყემდინარის ან ზღვის ნაპირიმდელომოპოვებული მიწის ნიმუშების წყალგამტარიანობაზე.
შეფასების კრიტერიუმები
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსური დავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი
თემა VI
ჯანსაღიცხოვრება
შესასწავლიმასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან დაგაეცნობიანკალენდარს , თუროგორდაგეგგმონდღისრეჟიმიკვირისდღეებისმიხედვით. დაასახელებენარამარტოსაკვებპროდუქტებს ,არამედგანასხვავებენსასარ-გებლოდამავნეპროდუქტებს . გაანალიზებენდაგაითავისებენ დასვენებისადასპორტისროლს ადამიანისჯანმრთელობისათვის , ასევეგაიაზრებენ თურამნიშვნელობააქვსუსაფრთხოებისწესების ცოდნასდამათიდაცვას .
საკვანძოკითხვები
რასგულისხმობსჯანსაღიცხოვრებადარისთვისააიგისაჭირო?
              შესაძლებელია/ ადვილიათუარაჯანსაღიცხოვრებისდაცვა ?რატომ?
მკვიდრიწარმოდგენები
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობსაღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატებისპირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგნახატიზეპირმეტყველებაისტსაკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველსაკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობსიკვებებასუნთქავსიზრდებავითარდება და მრავლდებასაკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავებასარძევე კბილების მოცვლაან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებსაღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომისფერისსაფარველისცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
შეფასებისკრიტერიუმები
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულებაჩართულობა გაკვეთილზეთანამშრომლობატესტირებაკითხვა-პასუხი.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსურიდავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი
თემა VII
მაგნიტი
შესასწავლიმასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
მოსწავლეები ამთავშისხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან რაარისმაგნიტი , დამაგნიტება, მაგნიტისთვისებები , პოლუსები ,როგორიამანტიტიფორმითდაზომით . მაგნიტის მნიშვნელობაადადმიანისცხოვრებაში. როგორდასადხდებამაგნიტისგამოყენება.
საკვანძოკითხვები
შეცვალათუარამაგნიტისაღმოჩენამადამიანისცხოვრება?
რაროლიდაიკავამაგნიტისაღმოჩენამადამიანისცხოვრებაში ?
მკვიდრიწარმოდგენები
ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულ სხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით; ∙ ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსების ურთიერთქმედების შესახებ; ∙ ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდანმაგნიტური დაფაჩანთის საკეტიმაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ..; ∙ იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად)
შეფასებისკრიტერიუმები
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულებაჩართულობა გაკვეთილზეთანამშრომლობატესტირებაკითხვა-პასუხი.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსურიდავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლითემა VIII
მასალები
შესასწავლიმასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
მოსწავლეები ამთავშისახელმძღვანელოსდახმარებითსხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან სხვადასხვასხეულებს ,მასალებს , მასალისსახეებს: ხე-ტყეს ,ქვიშას დათიხას , ლითონებს , მინასადარეზინს ,მათმნიშვნელობას დაგამოყენებისარეალს .
საკვანძოკითხვები
რადანიშნულებააქვსსხვადასხვამასალისარსებობასადამიანისცხოვრებაში ?
მკვიდრიწარმოდგენები
ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულ სხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით; ∙ ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსების ურთიერთქმედების შესახებ; ∙ ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდანმაგნიტური დაფაჩანთის საკეტიმაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ..; ∙ იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად)
შეფასებისკრიტერიუმები
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულებაჩართულობა გაკვეთილზეთანამშრომლობატესტირებაკითხვა-პასუხი.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსურიდავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი
თემა IX
წყალიდახმელეთი
შესასწავლიმასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
მოსწავლეებისახელმძღვანელოს დახმარებითამთავში სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანწყალსდახმელეთს , მთასდამის ნაწილებს ,მდინარესდამისნაწილებს, მდინარისნაპირებს  დაშენაკადს, ტბას .
საკვანძოკითხვები
როგორფიქრობ ,სულწყალი/ხმელეთირომყოფილიყო დედამიწაზე ,რამოხდებოდა ? შეიცვლებოდარამე?
მკვიდრიწარმოდგენები
ასახელებს და აღწერს მშობლიურ გარემოში წყლისა (მაგ., ზღვატბამდინარედა ხმელეთის (მაგ., მთავაკეობიექტებს; ∙ აღწერს ბუნებაში ან/და თვალსაჩინოებაზე დამზერილ წყლისა და ხმელეთის ობიექტებს მისი შემადგენელი ნაწილების მიხედვით (მაგ., მთა - მთის მწვერვალიკალთა და ძირიმდინარე - ნაპირიფსკერი); ∙ აკვირდებააღწერს და ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ გარემოში მოპოვებულ ქვებსაჯგუფებს მათ სხვადასხვა ნიშნის (მაგ., ფერისზომისფორმისსიგლუვისმიხედვით; ∙ შეისწავლის სხვადასხვა ადგილიდან აღებული მიწის ნიმუშებს ლუპით და შეხებითადარებს მათ სხვადასხვა ნიშნით (მაგ., ფერინაწილაკების ზომასიფხვიერეტენის შემცველობა), აცნობს თანაკლასელებს დაკვირვების შედეგებს; ∙ ატარებს მარტივ ცდას სხვადასხვა ბუნებრივ გარემოში (მაგ., ბაღიტყემდინარის ან ზღვის ნაპირიმდელომოპოვებული მიწის ნიმუშების წყალგამტარიანობაზე.
შეფასებისკრიტერიუმები
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულებაჩართულობა გაკვეთილზეთანამშრომლობატესტირებაკითხვა-პასუხი.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსურიდავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
შესასწავლი
თემა X
ადამიანიდაგარემო
შესასწავლიმასალა
სახელმძღვანელო
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან დადაახასიათებენროგორიაადამიანიდაგარემო , რაარისრესურსი/ბუნებრივირესურსი , რომელიაულევიბუნემრივირესურსი , როგორხდებაწყლისადაგარემოსდაბინძურებას , როგორწარმოიქმნება ნარჩენებიდაროგორხდებამისიგადამუშავება .
საკვანძოკითხვები
რაგანცხვავებააწინამორბედი ადამიანისადადღევანდელიადამიანისსაარსებოგარემოსშორის?
რატომზრუნავენსადამიანისაკუთარგარემოზე ?
მკვიდრიწარმოდგენები
ჩამოთვლის ბუნებრივ რესურსებსრომლებსაც იყენებს ყოველდღიურ ცხოვრებაში (მაგ., წყალიშეშაბუნებრივი აირიდა ლაპარაკობს მათ მნიშვნელობაზე; ∙ მოიძიებს ინფორმაციასთუ როგორ მოიპოვებენ ადამიანები ლოკალურ გარემოში არსებულ ბუნებრივ რესურსებს (მაგ., სასმელი წყალიხე-ტყესამშენებლო ქვები); ∙ ვარაუდობსრა შეიძლება მოხდეს ბუნებრივი რესურსების ამოწურვის შემთხვევაში; ∙ უზიარებს თანაკლასელებს საკუთარ გამოცდილებასთუ როგორ იცავს ან/და ზოგავს ბუნებრივ რესურსებს; ∙ მსჯელობსრა შედეგი შეიძლება გამოიწვიოს მდინარის/ტყის საყოფაცხოვრებო და სხვა ტიპის ნარჩენებით დაბინძურებამ.
შეფასებისკრიტერიუმები
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულებაჩართულობა გაკვეთილზეთანამშრომლობატესტირებაკითხვა-პასუხი.
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
კომპლექსურიდავალებები
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან


No comments:

Post a Comment