თემატური გეგმა ბუნებისმეტყველებაში
2019-20 სასწავლო წელი მ. მეფარიშვილი
შესასწავლი
თემა I
|
ადამიანი
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანცოცხალდაარაცოცხალბუნებას ; დაახასიათებენადამიანისსხეულისნაწილებს , ადამიანისსაციცოცხლოთვისებებს , გაეცნობიანდღისრეჟიმსადაპირადიჰიგიენისწესებს .
|
საკვანძო კითხვები
| |
მკვიდრი წარმოდგენები
|
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობს, აღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატების, პირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგ. ნახატი, ზეპირმეტყველება, ისტ) საკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველს, აკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობს, იკვებება, სუნთქავს, იზრდება, ვითარდება და მრავლდება. საკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავება, სარძევე კბილების მოცვლა) ან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებს, აღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომის, ფერის, საფარველის) ცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან.
|
შესასწავლი
თემა II
|
მცენარეები
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლო შედ-ეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანმცენარისშემადგენელნაწილებს, მცენარისნაწილებისმრავალფეროვნებასადადანიშნულებას, ფოთლოვანდაწიწვოვანმცენარეებს , ფოთლებისმნიშვნელობასმცენარისათვის/გარემოსთვის, მცენარისზრდასადამოვლას .
|
საკვანძო კითხვები
|
რამნიშვნელოააქვსმცენარეებსბუნებაში ?
რამოხდებოდამცენარესფოთლებირომარჰქონდეს?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობს, აღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატების, პირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგ. ნახატი, ზეპირმეტყველება, ისტ) საკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველს, აკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობს, იკვებება, სუნთქავს, იზრდება, ვითარდება და მრავლდება. საკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავება, სარძევე კბილების მოცვლა) ან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებს, აღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომის, ფერის, საფარველის) ცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი თემა III
|
ცხოველები
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლეები ამთავში შეისწავლიან დაგაეცნობიანსხვადასხვაცხოველებს , მათნაშიერებს , მათზრდასადაკვებას , აგრეთვემათმნიშვლლობასადაროლსბუნებისსამყაროში.
|
საკვანძო კითხვები
|
ცხოველთაროლიბუნებაში ?
როგორიიქნებოდაცხოვრებაცხოველთასამყაროსგარეშე?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობს, აღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატების, პირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგ. ნახატი, ზეპირმეტყველება, ისტ) საკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველს, აკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობს, იკვებება, სუნთქავს, იზრდება, ვითარდება და მრავლდება. საკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავება, სარძევე კბილების მოცვლა) ან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებს, აღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომის, ფერის, საფარველის) ცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა IV
|
სხეულები
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანდაგანასხვავებენ მოძრავდაუძრავსხეულებს, სხეულისმოძრაობისსახეებსდაშესაძლებლობებ .
|
საკვანძო კითხვები
|
რატომაქვთადამიანსდასულიერარსებებსსხეულისსხვადასხვაფორმები ?
რაშიეხმარებაადამიანსდასულიერარსებებსსხეულისსვადასხვაფორმები ?
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობს, აღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატების, პირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგ. ნახატი, ზეპირმეტყველება, ისტ) საკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულ სხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით; ∙ ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსების ურთიერთქმედების შესახებ; ∙ ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდან: მაგნიტური დაფა, ჩანთის საკეტი, მაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ა.შ.; ∙ იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად).
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა V
|
საარსებოგარემო
|
შესასწავლი მასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლო შედეგი, რომელსაც გვინდა რომ მივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანდაგანასხვავებენ ბუნებრივდახელოვნურსაარსებოგარემოს , ცხოველთა , ფრინველთადაადამიანთასაარსებოგარემოს, როგორიასიცოცხლეწყალსადახმელეთზე ,ტყისროლიადამიანისცხოვრებაში , ზოოპარკისდაბოტანიკურიბაღებისსაჭიროება.
|
საკვანძო კითხვები
|
საჭიროათუარაბუნებისგაფრთხილება ,რატომ დაროგორ?
ტყის , ნაკრძალების ,სკვერებისადაბაღების როლიადამიანისცხოვრებაში .
|
მკვიდრი წარმოდგენები
|
ასახელებს და აღწერს მშობლიურ გარემოში წყლისა (მაგ., ზღვა, ტბა, მდინარე) და ხმელეთის (მაგ., მთა, ვაკე) ობიექტებს; ∙ აღწერს ბუნებაში ან/და თვალსაჩინოებაზე დამზერილ წყლისა და ხმელეთის ობიექტებს მისი შემადგენელი ნაწილების მიხედვით (მაგ., მთა - მთის მწვერვალი, კალთა და ძირი, მდინარე - ნაპირი, ფსკერი); ∙ აკვირდება, აღწერს და ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ გარემოში მოპოვებულ ქვებს. აჯგუფებს მათ სხვადასხვა ნიშნის (მაგ., ფერის, ზომის, ფორმის, სიგლუვის) მიხედვით; ∙ შეისწავლის სხვადასხვა ადგილიდან აღებული მიწის ნიმუშებს ლუპით და შეხებით, ადარებს მათ სხვადასხვა ნიშნით (მაგ., ფერი, ნაწილაკების ზომა, სიფხვიერე, ტენის შემცველობა), აცნობს თანაკლასელებს დაკვირვების შედეგებს; ∙ ატარებს მარტივ ცდას სხვადასხვა ბუნებრივ გარემოში (მაგ., ბაღი, ტყე, მდინარის ან ზღვის ნაპირი, მდელო) მოპოვებული მიწის ნიმუშების წყალგამტარიანობაზე.
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელიპრაქტიკულიდავალებისშესრულება, ჩართულობაგაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასების კრიტერიუმის მიღწევის ინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსური დავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა VI
|
ჯანსაღიცხოვრება
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან დაგაეცნობიანკალენდარს , თუროგორდაგეგგმონდღისრეჟიმიკვირისდღეებისმიხედვით. დაასახელებენარამარტოსაკვებპროდუქტებს ,არამედგანასხვავებენსასარ-გებლოდამავნეპროდუქტებს . გაანალიზებენდაგაითავისებენ დასვენებისადასპორტისროლს ადამიანისჯანმრთელობისათვის , ასევეგაიაზრებენ თურამნიშვნელობააქვსუსაფრთხოებისწესების ცოდნასდამათიდაცვას .
|
საკვანძოკითხვები
|
რასგულისხმობსჯანსაღიცხოვრებადარისთვისააიგისაჭირო?
შესაძლებელია/ ადვილიათუარაჯანსაღიცხოვრებისდაცვა ?რატომ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
სვამს მარტივ კითხვებს შესასწავლი სხეულის/მოვლენის შესახებ; ∙ აკვირდება შესწავლის ობიექტს საკუთარი შეგრძნების ორგანოების ან მარტივი ხელსაწყოების გამოყენებით; ∙ უსაფრთხოების წესების დაცვით მონაწილეობს მარტივ პრაქტიკულ აქტივობებში; ∙ ამოიცნობს, აღწერს და ახარისხებს სხეულებს ან/და მოვლენებს ილუსტრაციაზე ან რეალობაში; ∙ აგროვებს და ჩაინიშნავს კითხვაზე პასუხის გასაცემად საჭირო მონაცემებს (ნახატების, პირობითი ნიშნების საშუალებით); ∙ ეფუძნება პირად მოსაზრებებს ან/და დაკვირვების შედეგებს დასმულ კითხვაზე პასუხის გასაცემად; ∙ იყენებს კომუნიკაციის სხვადასხვა ფორმას (მაგ. ნახატი, ზეპირმეტყველება, ისტ) საკუთარი მოსაზრებების ან/და კვლევის შედეგების წარდგენისას.
ჩამოთვლის ცოცხალი სხეულების დამახასიათებელ ნიშნებს; ∙ ირჩევს ცხოველს, აკვირდება და აგროვებს ინფორმაციას როგორ მოძრაობს, იკვებება, სუნთქავს, იზრდება, ვითარდება და მრავლდება. საკუთარ მონაცემებს ადარებს თანაკლასელების ნამუშევარს; ∙ მოჰყავს მაგალითები ადამიანის ზრდა-განვითარების პროცესის საილუსტრაციოდ (მაგ., ტანისამოსის დაპატარავება, სარძევე კბილების მოცვლა) ან წარმოადგენს თვალსაჩინო მასალას (მაგ., სხვადასხვა ასაკში გადაღებულ ფოტოსურათებს); ∙ ადარებს ერთმანეთს ზრდასრულ ცხოველებსა და მათ ნაშიერებს, აღწერს ზრდა-განვითარების პროცესში მომხდარ (მაგ., ზომის, ფერის, საფარველის) ცვლილებებს; ∙ აკვირდება და აღწერს მცენარეების ზრდის პროცესს (მაგ., ხორბლის აღმონაცენის სიმაღლის მატებას), წერილობით ან ფოტოების საშუალებით აღრიცხავს დაკვირვების შედეგებს.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა VII
|
მაგნიტი
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები ამთავშისხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან რაარისმაგნიტი , დამაგნიტება, მაგნიტისთვისებები , პოლუსები ,როგორიამანტიტიფორმითდაზომით . მაგნიტის მნიშვნელობაადადმიანისცხოვრებაში. როგორდასადხდებამაგნიტისგამოყენება.
|
საკვანძოკითხვები
|
შეცვალათუარამაგნიტისაღმოჩენამადამიანისცხოვრება?
რაროლიდაიკავამაგნიტისაღმოჩენამადამიანისცხოვრებაში ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულ სხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით; ∙ ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსების ურთიერთქმედების შესახებ; ∙ ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდან: მაგნიტური დაფა, ჩანთის საკეტი, მაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ა.შ.; ∙ იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად)
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლითემა VIII
|
მასალები
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები ამთავშისახელმძღვანელოსდახმარებითსხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან სხვადასხვასხეულებს ,მასალებს , მასალისსახეებს: ხე-ტყეს ,ქვიშას დათიხას , ლითონებს , მინასადარეზინს ,მათმნიშვნელობას დაგამოყენებისარეალს .
|
საკვანძოკითხვები
|
რადანიშნულებააქვსსხვადასხვამასალისარსებობასადამიანისცხოვრებაში ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ატარებს მარტივ ცდებს მაგნიტის საშუალებით და სხვადასხვა ნივთიერებისგან/მასალისგან დამზადებულ სხეულებს აჯგუფებს მაგნიტთან ურთიერთქმედების მიხედვით; ∙ ატარებს მარტივ ცდებს ორი მაგნიტის გამოყენებით და გამოაქვს დასკვნა მაგნიტების პოლუსების ურთიერთქმედების შესახებ; ∙ ჩამოთვლის მაგნიტის გამოყენების მაგალითებს ყოველდღიური ცხოვრებიდან: მაგნიტური დაფა, ჩანთის საკეტი, მაცივარზე დასამაგრებელი ფიგურები და ა.შ.; ∙ იყენებს მაგნიტს მარტივი პრობლემის გადასაჭრელად (მაგ., რკინის და სხვა მასალისგან დამზადებული სხეულების გროვიდან რკინის სხეულების გამოსაცალკევებლად ან/და სამაგიდო თამაშის შესაქმნელად)
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა IX
|
წყალიდახმელეთი
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეებისახელმძღვანელოს დახმარებითამთავში სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიანწყალსდახმელეთს , მთასდამის ნაწილებს ,მდინარესდამისნაწილებს, მდინარისნაპირებს დაშენაკადს, ტბას .
|
საკვანძოკითხვები
|
როგორფიქრობ ,სულწყალი/ხმელეთირომყოფილიყო დედამიწაზე ,რამოხდებოდა ? შეიცვლებოდარამე?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ასახელებს და აღწერს მშობლიურ გარემოში წყლისა (მაგ., ზღვა, ტბა, მდინარე) და ხმელეთის (მაგ., მთა, ვაკე) ობიექტებს; ∙ აღწერს ბუნებაში ან/და თვალსაჩინოებაზე დამზერილ წყლისა და ხმელეთის ობიექტებს მისი შემადგენელი ნაწილების მიხედვით (მაგ., მთა - მთის მწვერვალი, კალთა და ძირი, მდინარე - ნაპირი, ფსკერი); ∙ აკვირდება, აღწერს და ადარებს ერთმანეთს ბუნებრივ გარემოში მოპოვებულ ქვებს. აჯგუფებს მათ სხვადასხვა ნიშნის (მაგ., ფერის, ზომის, ფორმის, სიგლუვის) მიხედვით; ∙ შეისწავლის სხვადასხვა ადგილიდან აღებული მიწის ნიმუშებს ლუპით და შეხებით, ადარებს მათ სხვადასხვა ნიშნით (მაგ., ფერი, ნაწილაკების ზომა, სიფხვიერე, ტენის შემცველობა), აცნობს თანაკლასელებს დაკვირვების შედეგებს; ∙ ატარებს მარტივ ცდას სხვადასხვა ბუნებრივ გარემოში (მაგ., ბაღი, ტყე, მდინარის ან ზღვის ნაპირი, მდელო) მოპოვებული მიწის ნიმუშების წყალგამტარიანობაზე.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
შესასწავლი
თემა X
|
ადამიანიდაგარემო
|
შესასწავლიმასალა
|
სახელმძღვანელო
|
სასწავლოშედეგი, რომელსაცგვინდარომმივაღწიოთ
|
მოსწავლეები სხვადასხვასასწავლოთემებითშეისწავლიან დადაახასიათებენროგორიაადამიანიდაგარემო , რაარისრესურსი/ბუნებრივირესურსი , რომელიაულევიბუნემრივირესურსი , როგორხდებაწყლისადაგარემოსდაბინძურებას , როგორწარმოიქმნება ნარჩენებიდაროგორხდებამისიგადამუშავება .
|
საკვანძოკითხვები
|
რაგანცხვავებააწინამორბედი ადამიანისადადღევანდელიადამიანისსაარსებოგარემოსშორის?
რატომზრუნავენსადამიანისაკუთარგარემოზე ?
|
მკვიდრიწარმოდგენები
|
ჩამოთვლის ბუნებრივ რესურსებს, რომლებსაც იყენებს ყოველდღიურ ცხოვრებაში (მაგ., წყალი, შეშა, ბუნებრივი აირი) და ლაპარაკობს მათ მნიშვნელობაზე; ∙ მოიძიებს ინფორმაციას, თუ როგორ მოიპოვებენ ადამიანები ლოკალურ გარემოში არსებულ ბუნებრივ რესურსებს (მაგ., სასმელი წყალი, ხე-ტყე, სამშენებლო ქვები); ∙ ვარაუდობს, რა შეიძლება მოხდეს ბუნებრივი რესურსების ამოწურვის შემთხვევაში; ∙ უზიარებს თანაკლასელებს საკუთარ გამოცდილებას, თუ როგორ იცავს ან/და ზოგავს ბუნებრივ რესურსებს; ∙ მსჯელობს, რა შედეგი შეიძლება გამოიწვიოს მდინარის/ტყის საყოფაცხოვრებო და სხვა ტიპის ნარჩენებით დაბინძურებამ.
|
შეფასებისკრიტერიუმები
|
დამოუკიდებელი პრაქტიკული დავალების შესრულება, ჩართულობა გაკვეთილზე, თანამშრომლობა, ტესტირება, კითხვა-პასუხი.
|
შეფასებისკრიტერიუმისმიღწევისინდიკატორი
|
განმავითარებელისიტყვიერიდაწერილობითიკომენტარი.
|
კომპლექსურიდავალებები
|
პრაქტიკულისამუშაომოსწავლისრვეულიდან
|
No comments:
Post a Comment